Статия за блог диджитал маркетинг груп

В днешния стремително развиващ се дигитален пейзаж успехът на всеки бизнес зависи от способността му да се погрижи за нуждите и желанията на своите потребители както онлайн, така и офлайн. Потребителското изживяване (User experience или UX накратко) се очертава като основен фактор, който може да допринесе към или да срине усилията на марката в сферата на дигиталния маркетинг. В тази статия ще проучим защо UX е решаващ фактор в дигиталния маркетинг и как да го използваме, за да бъдем по-успешни.

 

Какво е потребителско изживяване?

Потребителското изживяване е дизайн, ориентиран към потребителя, който изхожда от нуждите и очакванията на потребителите, като същевременно проектира интерфейса, чрез който те взаимодействат с всеки продукт. Ключов момент в потребителското изживяване е колко лесно и бързо потребителят може да намери решение на своя проблем. В дигиталния свят потребителското изживяване обхваща цялостното изживяване на потребителя, когато взаимодейства с уебсайт или приложение, но и ландинг страница, имейл от компанията и др. В него се включва както доколко сайтът или приложението е привлекателно във визуално отношение, така и лекотата на навигацията, времето за зареждане, отзивчивостта, достъпността, качеството на съдържанието и как се чувства потребителят, докато разглежда съдържанието. Ако дизайнът е съобразен с потребителското изживяване, посетителите ще се радват на безпроблемно и приятно посещение, което, пък, ще доведе до повишена ангажираност и реализации, както и положително отношение към продукта или продуктите на дадена компания.

Дигиталният маркетинг и потребителското изживяване са свързани, защото само при правилната употреба и на двете, един продукт може да бъде успешен. Независимо от големината на бюджета за дигитален маркетинг или от оригиналността на кампаниите, ако потребителското изживяване на продукта не е фокусирано върху решаването на проблемите на потребителите, успехът ще си остане недостижим.

 

Според проучване на Salesforce 84% от клиентите смятат, че изживяването, което им предоставя една компания, е толкова важно, колкото и нейните продукти и услуги

 

Сайт или приложение, които предоставят страхотно потребителско изживяване могат значително да повлияят на възприятието на потребителя за марката. Положителният опит може да доведе до повишена ангажираност, лоялност и застъпничество за марката, а отрицателният – до разочарование на потребителите, намалени продажби и опетняване на репутацията на марката.

 

Как влияе потребителското изживяване върху SEO?

Търсачките като Google непрекъснато усъвършенстват своите алгоритми, за да дадат приоритет на удовлетвореността на потребителите. Те се стремят да осигурят най-подходящите и лесни за използване резултати от търсенето на своите потребители. Потребителското изживяване е важно, защото Google класира по-напред в страниците с резултатите от търсенето сайтове, които са изградени спрямо него.

 

Почти 90% от потребителите не биха посетили отново сайт, на който са имали незадоволително потребителско изживяване

 

Един от ключовите показатели, които търсачките използват за оценка на удовлетвореността на потребителите, е степента на отпадане (bounce rate), която мери процента потребители, напуснали сайта, след като са прегледали само една страница от него. Ако потребителското изживяване е безпроблемно, по-вероятно е посетителите да останат на сайта, да разгледат по-голямата част от съдържанието му и да си взаимодействат с него по възможните начини. Това води до по-ниски нива на отпадане, което показва на търсачките, че сайтът е ценен и подходящ за нуждите на потребителите.

 

80% от потребителите ще напуснат веднага сайт, ако не им хареса съдържанието на него, за да потърсят друг

 

Търсачките вземат предвид и времето на престой на потребителите в сайта, след като кликнат върху резултат от търсенето. Когато даден уебсайт предлага положително потребителско изживяване, посетителите се ангажират по-дълго със съдържанието му, а това увеличава времето на престой. Търсачките разчитат по-дългото време на престой като наличие на ценна и подходяща информация за потребителите и това може да повлияе положително на класирането на сайта.

По-добро потребителско изживяване за по-успешен дигитален маркетинг

80% от интернет потребителите са готови да платят допълнително за добро потребителско изживяване

Резултатите от търсенето в Google се представят със заглавни тагове и мета описания. Добре оптимизиран етикет за заглавие, който точно отразява съдържанието и интересно мета описание могат значително да подобрят честотата на кликване (CTR). Положителното потребителско изживяване често води до по-висок CTR, тъй като е по-вероятно потребителите да кликнат върху резултат, който обещава леко и подходящо изживяване.

52% от потребителите твърдят, че негативно изживяване на мобилно устройство ги отблъсква от дадена компания

С нарастващото разпространение на мобилните устройства Google измести фокуса си към индексиране на първо място за мобилни устройства. Уебсайтовете с пригоден за мобилни устройства дизайн и отлично мобилно потребителско изживяване е по-вероятно да се класират по-високо при търсения от мобилни устройства. Сайтът трябва да се адаптира безпроблемно към различни размери на екрана, за да улеснява потребителите да навигират и да се ангажират със съдържанието на своите мобилни устройства.

Научете повече за това как да достигнете до потребителите на смартфони от статията ни Печеливши маркетинг стратегии за мобилни устройства

 

Кои са най-важните елементи на дизайна, който изхожда от потребителското изживяване?

Ето няколко основни елемента на дизайн, който взема предвид потребителското изживяване:

 

  1. Интуитивна навигация, която гарантира, че потребителите могат лесно да намерят търсената от тях информация. Избягвайте сложни структури на менютата и използвайте описателни етикети, за да насочвате лесно потребителите към различни раздели на вашия сайт.
  2. Скорост на зареждане на страницата, която е решаваща за потребителското изживяване и влияе върху класирането в търсачките. Оптимизирайте изображенията, използвайте кеширането на браузъра и инвестирайте в надеждна хостинг услуга, за да подобрите скоростта на зареждане на страницата.
  3. Ангажиращо и четливо съдържание, което първо привлича потребителите, а после ги задържа по-дълго на Вашия сайт. Използвайте кратки абзаци, подзаглавия и подточки, за да направите съдържанието лесно за четене и разбиране.
  4. Висококачествени изображения, видеоклипове и инфографики, които са подходящи за Вашето съдържание и добавят стойност към потребителското изживяване. Уверете се, че Вашите визуални елементи са оптимизирани за различни устройства и размери на екрана.
  5. Оптимизация за мобилни устройства, която е от решаващо значение за успеха на SEO. Уверете се, че Вашият уебсайт е напълно адаптивен, предлагайки безпроблемно сърфиране на всички устройства.
  6. Достъпност, благодарение на която всички потребители, включително тези с увреждания, могат да ползват сайта. Използвайте алтернативен текст за изображения, поставете субтитри във видеоклиповете и изберете подходящ цветови контраст за по-добра четливост.
Изображение за блог статия

Ето и два важни съвета за подобряване на потребителското изживяване в дигиталния маркетинг

 

Проучете целевата си група

Първата стъпка в създаването на страхотно потребителско изживяване е доброто познаване на Вашата целева група. Вникването в техните интереси, предпочитания и поведение ще Ви помогне да създадете персонализирано изживяване, което отговаря на техните нужди. Можете да използвате инструменти като Google Analytics, анализ на социални медии и обратна връзка с клиенти, за да съберете информация за вашата аудитория.

Персонализиране

Чрез персонализирането ще подобрите значително потребителското изживяване, защото така потребителите ще се чувстват ценени. Използвайте данни от предишни взаимодействия, за да персонализирате Вашите имейли, съдържание в социалните медии и препоръки за сайтове. Можете също така да предлагате персонализирани отстъпки, препоръки и съдържание въз основа на интересите и поведението на потребителите.

Ролята на потребителското изживяване в дигиталния маркетинг и SEO е изключително важна. Фокусираният върху потребителите подход към дизайна на уебсайта може значително да повлияе на класирането в търсачките, като помогне на Вашия сайт да изпревари конкурентите и да привлече повече органичен трафик. Като давате приоритет на интуитивната навигация, скоростта на зареждане на страницата, ангажиращото съдържание, оригиналния дизайн, мобилната оптимизация и достъпността, вие създавате положително и приятно потребителско изживяване, което Google и други търсачки ще възнаградят с по-високо класиране.

А ние сме тук, за да Ви помогнем да постигнете всичко това. Потърсете ни, за да изградим заедно Вашата дигитална стратегия!

НАДГРАДЕТЕ ДИГИТАЛНИЯ МАРКЕТИНГ НА ВАШИЯ БИЗНЕС