маркетингът след отпадането на бисквитките на трети страни

Време е за нови стратегии, а възможностите съвсем не са малко

 

Постепенното премахване на бисквитките на трети страни е факт, който съвсем очаквано предизвика безпокойство и несигурност сред маркетинг специалистите. Когато бисквитките изчезнат съвсем възможностите за ефективен маркетинг ще бъдат силно ограничени. Затова е необходимо да се открият нови стратегии за маркетинг кампании, които не зависят от бисквитките на трети страни.

Ако някой все още не знае причината за премахването на бисквитките на трети страни, тя се крие в засиленото изискване на потребителите за поверителност и защита на личните им данни. То доведе до увеличена употреба на рекламни блокери и въвеждането на Общия регламент за защита на данните (GDPR). Тази промяна постави нови изисквания пред маркетинг специалистите, които искат да достигнат до точните потребители и да проведат ефективна кампания. Как обаче да стане това, след като много доставчици като Apple и Mozilla вече започнаха постепенно премахване на бисквитките на трети страни, а Google обяви, че при тях това се очаква да се случи през втората половина на 2024 г.?

Намаленото проследяване и измеримост представлява огромно предизвикателство пред всяка компания за да намери, сегментира и в последствие да достигне до своите целеви групи с насочен дигитален маркетинг.

изображения за статия маркетинг

Какви стратегии бихте могли да приложите за да се справите с този проблем?

 

Защитавайте поверителността на потребителските данни

След като самите потребители изискват личните им данни да са защитени от компаниите, на които ги предоставят, логично е да поставите това тяхно изискване в центъра на своята политика. Не само, че е абсолютно наложително да спазвате законите за поверителност, но и трябва да бъдете прозрачни относно използването на потребителските данни. Това е един от начините за изграждане на доверие у клиента.

 

Използвайте данните от бисквитките от първа страна

Бисквитките от първа страна или казано другояче – от собствения Ви сайт, няма да отпаднат, така че е добре да извлечете максимума от тях. Те обхващат демографски данни, поведение и предпочитания на посетителите на Вашия сайт. Като ги анализирате, ще придобиете представа за поведението на Вашата целева аудитория, за да подготвите персонализирани кампании за по-точно насочване. Според множество маркетингови проучвания 90 процента от потребителите предпочитат персонализирания подход, а 80 процента от тях са по-склонни да направят покупка, когато марките предоставят персонализирани изживявания. Така че когато можете, винаги предпочитайте персонализирането.

Ето и няколко начина за събиране на данни от първа страна:

  • онлайн проучвания
  • формуляри за регистрация в сайта
  • бюлетини
  • анкети
  • SMS съобщения
  • отговори на мобилни известия
  • и-мейли

 

Изградете силна бранд стратегия

Изграждането на силна бранд стратегия също е от съществено значение за продължаване на ефективността на рекламните кампании в дигитален свят без бисквитки. Това означава да инвестирате в посланията на Вашата марка, да създавате ангажиращо съдържание и да общувате постоянно с потребителите си. По този начин ще превърнете марката си в основен източник на информация за Вашата целева група. А когато тя вече добре познава марката Ви, е по-вероятно да кликне върху органичните Ви публикации в социалните медии или реклами и да има реализация.

 

Използвайте контекстно насочване

Един от ефективните начини да достигнете до целевата си аудитория е да заложите на контекстно насочване. Чрез него на потребителите се показват реклами въз основа на съдържанието, което те консумират в момента. Тази стратегия включва изследване на съдържанието, което потребителите консумират, темата и ключовите думи, за да разберете техните интереси и да показвате реклами, които са свързани с тях.

 

Използвайте AI за анализ на данни и наддаване

Генерираната от изкуствен интелект (AI) реклама набира популярност от няколко години. Всички вече използват AI за анализ на данни от първа страна и за персонализиране на съдържанието. Като се имат предвид възможностите му за предсказуем анализ, AI може да проследи поведението на потребителите в реално време през различни канали и допирни точки. Въз основа на това маркетинг специалистите могат бързо да направят необходимите промени в своите стратегии.

Изкуственият интелект може да ви помогне и в още един аспект. Чрез анализиране на данните от търсенето AI може да определи кои ключови думи и тенденции генерират най-много реализации. След това да оптимизира Вашето наддаване в реално време като увеличава максимално ефективността на рекламните Ви разходи и подобрява възвръщаемостта на инвестицията Ви.

Базираната на изкуствен интелект функция за интелигентно наддаване (Smart Bidding) на Google предоставя стратегии за наддаване въз основа на конверсиите. В резултат на това можете да вземате решения за целево наддаване на всеки търг, в който участват Вашите реклами. И така ще достигнете до по-точни резултати, без да прибягвате до догадки.

Такива автоматизирани решения за наддаване се основават на данни като информация за устройството, текущото местоположение, часа от деня, списък за ремаркетинг, активирани езици, операционна система и др.

Как ще се справи маркетингът след отпадането на бисквитките на трети страни

Включете Google Analytics 4

Google Analytics 4 предлага проследяване както на приложение, така и на уебсайт, а днес повечето компании имат и двете. Независимо дали вече използвате GA за съществуващ уебсайт или искате да създадете различен акаунт за нов сайт,  включването му е лесно.

Докато притесненията на потребителите около защитата на личните им данни налага отпадането на бисквитките на трети страни, стратегиите в дигиталния маркетинг трябва да се развиват в посока, която да не губи клиенти за компаниите. Ако Вие сте загрижени за това как да се справите с новата ситуация, доверете се на специалисти с опит като нас за създаването на най-релевантните маркетинг стратегии за Вашата целева група.

НАДГРАДЕТЕ ДИГИТАЛНИЯ МАРКЕТИНГ НА ВАШИЯ БИЗНЕС