маркетинг на съдържанието за нишов бизнес

В днешната дигитална ера създаването на съдържание, което впечатлява и оставя следи, е най-важният елемент, благодарение на който фирмите могат да се откроят на конкурентния онлайн пазар. Създаването на ефективно съдържание за нишов бизнес понякога може да бъде дори по-голямо предизвикателство от създаването на съдържание за масови компании. Ако притежавате бизнес в нишова индустрия и искате да знаете как да създавате съдържание за нишова аудитория, тази статия е за Вас.

 

Какво е нишов бизнес?

Нишовият бизнес е насочен към много специфичен и ясно дефиниран пазарен сегмент. Той обикновено предлага строго специализирани продукти или услуги. Например, ако говорим за рекламната индустрия като цяло, можем да конкретизираме, че в рамките на бранша на дигиталния маркетинг в нея една компания може да се занимава само с оптимизиране на SEO. Това е нишов бизнес.

 

Какви са общите предизвикателства пред нишовия бизнес

Част от нишовите компании страдат от факта, че продуктите им често са толкова специализирани, че потребителите просто не подозират за тяхното съществуване. Освен това потребителите се случва да изпитват затруднение при разбирането на даден продукт, без да познават сферата в дълбочина. Проблемът се задълбочава, когато се използва сложен професионален жаргон за продукта. Едно е сигурно – ако хората не разбират нещо, те няма да му се доверят. Затова и много нишови компании трябва освен да обучават аудиторията за продукта или технологията, която предлагат, да спечелят доверието и да наложат марката си.

Освен това нишовият бизнес разполага с ограничен брой потенциални клиенти, които трябва да спечели в борба с конкуренцията, която също може да не е многобройна, но се бори за същия кокал. Потенциалните клиенти имат специфични предпочитания и нужди, които бизнесът трябва да адресира експертно и внимателно. Това означава, че нишовият бизнес трябва преди всичко много добре да познава както своите клиенти, така и своята конкуренция, а за целта е необходимо да вложи и не малко финанси за проучване.

 

Опорни точки за създаване на въздействащо съдържание за нишов бизнес

Създаването на съдържание е ключова част от всяка маркетингова стратегия. Това е най-добрият начин да генерирате потенциални клиенти и да увеличите трафика към уебсайта си. Независимо от сферата на бизнеса, съдържанието, което създавате, ще бъде силно зависимо от Вашата ниша и аудитория. Основната цел на всеки бизнес е да се открои от конкурентите си и да се утвърди като експерт в своята област, защото това увеличава лоялността на клиентите и е в основата на дългосрочния успех.

 

Предлагаме Ви 5 стратегии за съдържание за нишов бизнес

 

Проучване на ключови думи и GAP анализ

Проучването на ключови думи и GAP анализ (който сравнява настоящата ситуация с желаното бъдещо състояние на определена цел или проект) е от решаващо значение за разработването на силна стратегия за насочване към потенциални клиенти. Нишовите компании често имат специфична целева аудитория и уникални предизвикателства, които изискват персонализиран подход към маркетинга. Затова и задълбоченото проучване на ключови думи е толкова полезно. Чрез него ще намерите най-подходящите и ефективни ключови думи за Вашия бранш и целева аудитория. GAP анализът от своя страна, може да Ви помогне да идентифицирате ключови думи, по които Вашите конкуренти се класират добре, за да подобрите собственото си SEO.

Проучване на ключови думи и GAP анализ

Добре е да внедрите не само ключови думи, но и фрази във Вашето съдържание. Те могат да бъдат въпроси, които често се търсят от Вашата целева аудитория. Благодарение на тях се стеснява търсенето до конкретен цвят, тип, град, демографски или описателен атрибут на продукта. Пример за такава фраза е „коя е най-близката агенция за дигитален маркетинг в България“ или „какво означава дигитален маркетинг“.

 

Приоритет на рекламите в търсачките

През 2023 г. търсачките продължават да са водещ източник на трафик във всички индустрии. Така че, ако основната Ви цел е да генерирате повече трафик към сайта си, заложете на реклами в търсачките. Google Search Ads се показват в горната част на страницата с резултати от търсачката (SERP). Чрез тях лесно можете да се откроите от конкуренцията и да достигнете до целевата си аудитория, когато тя активно търси продуктите или услугите, които предлагате.

Приоритет на рекламите в търсачките

Създаване на образователно съдържание

Създаването на образователно съдържание е чудесен начин да се утвърдите като експерт във Вашия бранш и да предоставите нещо качествено на Вашата аудитория. Създаването на съдържание около тенденциите във Вашата нишова индустрия може да Ви помогне да образовате аудиторията си, като същевременно вплитате в текстовете ключови думи и фрази.

За нишовия бизнес образователното съдържание може да бъде особено ценно, тъй като конкретните източници на информация за бранша може да са ограничени. Чрез четивно образователно съдържание можете да предоставите трудно достъпна информация, ценни строго специализирани съвети и факти от кухнята за тези, които се интересуват да научат повече. Статии, съдържащи  списъци, инструкции или въпросници се четат повече от стандартните статии, защото чрез такива формати можете ефективно да отговорите на конкретни въпроси. Те също са страхотни за внедряване на ключови думи под формата на цяла фраза.

Снима за блог статия

Анализ на конкуренцията и целевата аудитория

Снимка за блог статия

Анализът на конкуренцията е решаващ за създаването на подходящо съдържание за Вашия нишов бизнес. Проучете как конкурентите Ви се позиционират на пазара, за да откриете евентуални техни пропуски и да обмислите възможности да изпъкнете. Следете съдържанието, което те създават, за да прецизирате собствената си стратегия. Не се страхувайте да откриете и заложите дори на ниша в собствената си ниша или казано другояче, да изберете конкретен продукт или услуга, които Вашите конкуренти не предлагат и да насочите вниманието на потребителите към него.

Разберете от какво се интересува Вашата целева аудитория, за да ѝ предложите по-подходящо съдържание, което тя ще оцени. Познаването на притесненията, нуждите и желанията на Вашата аудитория е ключово за създаването на съдържание, което няма да е еднодневка. Уникалното предимство на нишовия бизнес пред всички останали браншове е този, че той има по-интимна връзка със своите клиенти. Ето защо фокусирането върху потребителските данни е логичен начин за създаване на ефективно съдържание.

 

Подбор на инфлуенсъри

5. Подбор на инфлуенсъри

И нишовият бизнес може да спечели от сътрудничеството си с инфлуенсъри. Особено ако те са уважавани личности във Вашия бранш. Благодарение на работата си с тях можете да задълбочите доверието във Вашата марка и да

увеличите обхвата си. Проучване от 2021 г. на Digital Marketing Institute установява например, че 71% от търговците вярват, че съдържанието, което създава техният бранд амбасадор, е по-надеждно от саморекламата. Затова не избягвайте инфлуенсърите, чрез които можете да подобрите ангажираността на потребителите и информираността за марката, както и да спечелите повече потенциални клиенти.

 

И още няколко бонус идеи

Не подценявайте рекламата или ПР публикациите в специализирани медии, защото нишовите аудитории, особено тези в B2B индустриите, обичат да са в крак с новостите. Чрез присъствието си в подобни издания можете да подобрите авторитета на марката сред силно ангажирана аудитория.

Добавяйте човешки елемент към Вашето съдържание. Какво означава това? Не рекламирайте, а разказвайте истории, които са подходящи и значими за Вашата аудитория. По този начин можете да спечелите сърцето на Вашата аудитория.

Създавайте съдържание за теми, свързани с Вашата ниша, за да увеличите трафика на сайта си дори от потенциални клиенти. Сред тях може да има такива, които са подходящи, но не са пряко свързани с това, което Вашият бизнес предлага.

 

Какво да правите в социалните медии?

Социалните медии трябва да присъстват във всяка маркетингова стратегия днес. Затова допълваме и няколко идеи за съдържание в социалните медии за нишов бизнес:

✅ Работете с опитни копирайтъри, които добре познават Вашата ниша и могат да създадат професионално, подкрепено със знания и факти съдържание. В него може да включите инфографики и други илюстративни елементи, които потвърждават достоверността на казаното от Вас.

✅ Споделяйте видеа, които представят Вашите продукти или услуги и наблягайте на начина, по който те помагат на потребителите да решат проблемите си. Чрез тях не само ще повишите познаваемостта на марката, но можете да увеличите и продажбите си.

✅ Споделяйте съдържание, генерирано от потребителите, защото това е един от най-добрите начини за популяризиране на нишов бизнес. Причината за това е проста – това съдържание е създадено от хора, които наистина познават добре Вашата ниша и са доволни от Вашите продукти или услуги и могат на разбираем за останалите потребители език да кажат добра дума за Вас.

Има достатъчно стратегии за създаване на ударно маркетингово съдържание, което да отговори на Вашите бизнес цели. Очертахме 5 мощни стратегии за съдържание, за да успеете във Вашата специализирана ниша. Чрез прилагането им можете да се разграничите от конкурентите, да се утвърдите в нишовия си бизнес като лидер и да развиете лоялна клиентска база.

НАДГРАДЕТЕ ДИГИТАЛНИЯ МАРКЕТИНГ НА ВАШИЯ БИЗНЕС