Няколко идеи за добри brand awareness канали
Всеки добър маркетолог знае, че за да създадеш марка и тя да остане в съзнанието на потребителите, е важно да планираш как ще достигнеш максимален обхват до целевите си групи. В маркетинга това е познато като brand awareness.
Често това е свързано с инвестиции, които не се отразят директно под формата на реална покупка от страна на крайния клиент. Именно затова brand awareness кампаниите често са подценявани и отхвърляни от собствениците на бизнеси и финансови директори.
Кампаниите за разпознаваемост може да ги ползвате както при въвеждане на нов бранд, така и поддържане на комуникацията на добре разпознаваема марка. Важно е подобни кампании да бъдат обмислени внимателно, да бъдат зададени правилните цели и организирана инфраструктурата около тях и в последствие да бъдат комуникационна надградени.
За нас като дигитална агенция често е предизвикателство да убедим собствениците на бизнес от значението на кампаниите за разпознаваемост върху дългосрочната визия за развитие на марката.
Телевизия – ако говорим за България, добрата стара телевизия, си беше и си остава най-добрия начин за постигане на разпознаваемост. Тя все още е сравнително евтина и при добро планиране, може да се таргетират нишови канали с добро покритие на аудиторията. Но… това важи, ако продавате продукти, които са за масовия потребител или поне за по-широка група от хора.
Ако таргетирате тясна аудитория, тогава може да пропуснете тази част и да преминете надолу. Но преди това се замислете и за външна реклама, радио, метро… тоест да традиционните канали. Част от тях все още се ползват и имат добро покритие на аудиториите.
Събития – личният контакт е много ценен. Събитията са отличен начин да се позиционирате пред правилната аудитория и в подходящия момент. Активното присъствие като лектори, спонсори, изложители, а понякога и просто като присъстващи надгражда комуникацията с бранда и създава усещане за лично присъствие.
Обучения – за много сектори това е разковничето на разпознаваемостта. Хората са жадни за нови знания и често са готови да си платят по един или друг начин за тях. Ако сте достатъчно добри и не се притеснявате да застанете пред публика, изнасянето на лекции е отличен начин да разширите присъствието си в съзнанието на потребителите си.
Google Search реклама – хората търсят. Всеки ден, по няколко пъти, и често дори не знаят съвсем точно какво търсят. А Google се наложи като монополист в това поведение на потребителите. Таргетирайте правилно, изградете стратегията си база търсенията на хората и ще успееете да привлечете част от клиентите на вашите конкуренти на ваша страна.
Социални медии – Facebook, Instagram и LinkedIn си остават предпочитаните канали за много брандове. Там може с оптимална цена да получите доста добър резултат, с който да стигнете до широк кръг от хора. Лошата новина е, че и тези канали в момента са пренаситени с рекламни послания, цената им се вдига и се изисква много по-задъбоче подход, за да може да вземете максимума от тях.
Блогове и влогове – обичаме ги. Да, те са трудоемки, но остават във времето, спомагат за оптимизацията и създават отличен имидж на марката, ако се правят постоянно и целенасочено.
Видео реклама – видеото по много причини става все по-популярна сред потребителите. От кратките 6 секудни бъмпър видеа, през TikTok видеата, Facebook Stories до по-дълги YouTube видеа. Хората гледат и слушат. Създаването на видео е скъпо удоволствие, но пък си струва инвестицията, ако го направите с мисъл и го използвате в няколко канала.
Ремаркетинг – лесен и бърз начин, с който целите право в целта. За съжаление лошото е, че ако ползвате само него, ще работите с ограничена аудитория, което надали е най-добрият начин да градите разпознаваемост.
Инфлуенсъри – е ще признаем, че не са най-любимият ни канал, но ако си подготвите домашното, може да ви се получи и добре. Проучете ги – както правят, с какви брандове работят, кои са последователите им, какъв имидж имат и дали съответства на вашия бранд, колко са етични към марките, с които работят.
Ако се чудите как да изградите вашата кампания за разпознаваемост, ни се обадете. Екипът ни има опит не само в областта на дигиталната рекламата и ще можем успешно да ви консултираме как да изградите своята стратегия.