Видео в интернет

Видео рекламата в интернет

Кои са форматите, които ни допадат и са добри, ако имате по-ограничен бюджет.

Видео рекламата в интернет става все по-предпочитана сред рекламодателите в България и от година на година се увеличават инвестциите в нея. През настоящата година рекламодателите, чиито бюджети управляваме, отделиха около 20 % от медийните си инвестиции във видео интернет реклама. А очакванията ни са през следващата година този процент да се увеличи.

Основните причини за това ги отдаваме на няколко факта:
– по-интригуваща е за потребителите и се запомня повече;
– цената в интернет на момента е по-ниска в сравнение с подобна аудитория в ТВ среда;
– напредъкът в технологиите позволи повече рекламодатели да произвеждат собствено съдържание.

Като положителен факт трябва да споменем това, че все повече рекламодателите започнаха да създават реклами целенасочено за интернет и загърбиха старата практика просто да преправят ТВ рекламите си.

Въпреки всичко е важно да отчетем, че на моменти се гласуват прекалено много очаквания върху този дигитален формат. А неговият успех в една кампания зависи от криейтива на клипа, от планирането на кампанията, бюджета и ред други фактори.

Решихме да споделим няколко формата, които считаме, че работят успешно в българска среда и могат да са полезни при планирането на медийни кампании за рекламодатели с по-ограничен бюджет, или за такива, за които интернет видеото е част от цялостния им медиен микс:

InArticle на HTTPool – определено това е сред любимите ни формати. Рекламата се появава в основното съдържание на сайта, вплетена като част от статията, и се управлява от потребителя. Местният офис на HTTPool успя да вкара този формат в част от водещите сайтове в страната, което позволява достигането на голяма и разнородна аудитория. Като цяло този тип реклама е по-подходящ за корпоративни клиенти, които търсят достъп до по-специализирана аудитория от градско население. Таргетирането може да се реализира по демографски принцип, по селекция от сайтове и т.н., а купуването се осъществява на познатите ни модели CPV.

Video Pre Roll в мрежата на NetInfo – макар че не сме от най-големите привърженици на PreRoll форматите, факт е, че NetInfo успяха да разработят добри модели, които да подтикват все повече рекламодателите да ги ползват. Рекламата се появява преди друго видео съдържание, което искате да разгледате. Като предимство можем да споделим, че медийната група успява да покрие на практика почти 100 % от аудиторията в страната, което позволява на рекламодателите да достигнат до всеки един потребител. Като недостатък можем да отчетем факта, че на моменти мрежата на NetInfo прелива от видео реклама, което дразни дори и на нас рекламистите :). Този формат като цяло се препоръчва за рекламодатели със средни или по-големи бюджети.

TrueView InStream в YouTube – лесни за управление реклами чрез мрежата на Google. Тук е изписано доста. YouTube рекламата се ползва, както от големи рекламодатели, така и от малки с по-ограничени бюджети, които имат нужда да бъдат ежедневно оптимизирани и контролирани.

Facebook Video Ads – отново страхотен канал, с който може да управлявате чувствително лесно вашите онлайн видео реклами. Освен, че имате достъп до страхотно профилиране на аудиторията, е важно да се спомене, че и заявяването на кампанията е малко по-лесно, в сравнение с YouTube. Средата е подходяща за всякакъв тип реклами, но най-вече за такива, които забавляват.