социални мрежи

 Всяка социална мрежа е различна благодарение на вида на своето съдържание. Затова основен въпрос за всеки маркетолог, който умее да работи с тях, е да знае как и защо се създава то. Потребителите на социалните мрежи публикуват разнообразно съдържание по различни причини. Те са двигателят, който определя промените. Само за няколко години видяхме как визуалното съдържание напълно измени цялостния фон в сектора. И добър пример за това е появата на Snapchat, последвана от тази на  TikTok. 

 

В интервю от януари месец 2020г., Еван Шпигал – главният изпълнителен директор на Snapchat – сподели своето мнение за TikTok. Той даде изненадващо честен отговор, казвайки, че „обича Tik Tok“ и е „голям фен“.  Еван Шпигал разясни и своята теория за социалните технологии, описвайки я като пирамида на три нива. Подходът му ни заинтригува и затова ви го представяме днес. 

Какво се крие зад всяко ниво от тази пирамида на социалните медии:  

 

  1. Комуникация – в първото стъпало Еван Шпигал позиционира Snapchat и Messenger. Това са апликации, които служат за комуникация и разговори между приятели и близки контакти.  
  1. Статус – тук са апликациите, които служат за показване на същността на хората – кои са те, вкл. получаване на харесвания и коментари. В това стъпало, нивото на комуникация е по-ниско. Несъмнено, Instagram е най-подходящия пример.  
  1. Талант –  тук са позиционирани социалните медии с цел създаване на забавление за други хора. Апликации с по-висока продуктивност, като например TikTok и YouTube. 

 

С всяко по-горно стъпало от пирамидата, времето и енергията, необходими за създаването на съответното съдържание се увеличават, а честотата за произвеждането на съдържание съответно намалява.  Например, да изпратите изображение, текст или видео по Снапчат не изисква кой знае колко усилия. От друга страна, доста по-големи са усилията да научите танц или диалог от Tik Tok или да направите видео за YouTube.  

Друга важна част от пирамидата на социалните мрежи е съотношението между създателя и потребителя на съдържание. Най-отдолу в пирамидата, всеки създава и консумира съдържание почти еднакво. С всяко изкачване нагоре, потенциалният размер на аудиторията се увеличава, а броят на хората, които действително създават съдържание – намалява.  

Платформите, в третото стъпало – Таланти, са създадени да пресъздават преживяване за потребителите, за разлика от тези за комуникация, които са с цел дискусии и по-голяма ангажираност.   

Когато разработвате своята стратегия за социални медии, трябва да преценете каква е тяхната цел в глобалните ви маркетингови усилия. Подходът, описан в пирамидата на Еван Шпигал, може да ви бъде полезен, за да позиционирате своите усилия по най-подходящия начин. А ако се затруднявате с изготвянето на своята стратегия за социални медии, нашите специалисти с радост ще приемат предизвикателството. Потърсете ни тук: https://digital-marketing.bg/%d0%ba%d0%be%d0%bd%d1%82%d0%b0%d0%ba%d1%82%d0%b8/