Instagram реклама

за да бъдете модерни

Instagram е каналът, който набира най-голяма популярност сред възрастовата група между 18 и 35 години. Ние от Digital Marketing Group знаем как успешно да предадем твоето послание и визия по интересен начин до хората, които владеят до съвършенство селфитата и хаштаговете.

Какво представлява?


Instagram като цяло е най-бързо развиващият се канал за социално споделяне в световен мащаб. Състои се предимно от снимки и видеа, има силен акцент върху визуалното възприятие. Тук ще намерите повече селфита, снимки на храна и като цяло снимки от ежедневието на хората повече отколкото сте виждали в други медии. Важно е да се отбележи, че Instagram е собственост на Facebook, но това не трябва да плаши никого. Напротив. Алгоритъмът на платформата надгражда и разширява ефективността на рекламите в Instagram. В голяма степен Instagram рекламите са по-ефикасни за някои сфери на бизнеса, в сравнение с Facebook. Тук популярни са т.нар influencer-и, хора с много последователи, които имат „силата“ да повлияят на потребителите, които са ги последвали. Но имайте предвид, че рекламата в Instagram е по-ефективна когато се управлява на ниво кампания от агенция или вътрешен маркетинг отдел, отколкото от личен профил на медийна звезда. Instagram е чудесен начин да се покажат и изтъкнат дадени положителни характеристики на продукт или услуга, като се визуализират чрез интересни снимки, завладяващи вида и умело използване на различните видове формати за реклама. Рекламата в Instagram се развива усилено и затвърждава стабилно позициите си на един от водещите канали за дигитална реклама не само в България.

Как работи?


Рекламата в Instagram е базирана алгоритъма на друга добре позната социална мрежа – Facebook. Instagram има различни екрани, в който потребителите взаимодействат със съдържанието – собствено или чуждо. Това са собствения профил, собствен фийд, базиран на индикациите, които потребителите оставят в платформата. Те мога да бъдат – харесване и/или коментиране на публикация на друг потребител или бранд, последване на друг потребител и/или бизнес профил. Третото място е така наречените Stories или истории – публикуване на съдържание (снимка или видео), което е активно и видимо в платформата за 24 часа, след което не е достъпно за широката публика. Факт е, че платформата постоянно се актуализира и почти всеки месец в нея се добавят нови функционалности, които разширяват възможностите за достигане до правилната аудитория от страна на брандовете.

Instagram рекламите се излъчват само в определени места, като се цели да се ограничи натрапването. Концепцията на мрежата е рекламите да имат много по-естествен вид в сравнение с Facebook например. Затова изключително добре работи позициониране на брандовете в сторита например. Статистиката и опитът ни като агенция показва, че хората действително реагират по-добре и приемат рекламите в Instagram много по-лесно. Доверието в канала е по-голямо от страна на потребителите, които го ползват, а оттам и доверието в рекламите също е значително по-голямо.

Настройването на рекламите е важен процес и за целта се изисква добро познаване на възможностите, които платформата предоставя. Имайки предвид различните места, на които рекламата се показва в този канал, трябва да се вземе под внимание и начинът, по който хората взаимодействат с тези рекламни пространства. Това е важно да се изтъкне, тъй като възможностите на таргетиране на реклама в Instagram са тясно свързани с интеракциите и онлайн поведението на Instagram платформата.

Има възможност за насочване на рекламите по различни показатели например:

  • Интереси на потребителите – като се започне от бизнес индустрии, забавление, семейство и връзки, фитнес, храна, хобита, онлайн пазаруване и технологии. Тези обособени основни звена са допълнително разбити на по-тясно свързани подкатегории, което позволява наистина да се опише по-добре профилът на потенциални клиент.
  • Поведение на потребителите – тук отново има основни звена за насочване на реклама. Алгоритъмът записва всяко действие, което потребителите правят и така ги класифицира, давайки възможност на рекламодателите да се насочат към потребители с изявено поведение в социална мрежа. Няколко примера са:
  1. Пътуващи хора
  2. Онлайн поръчки на стоки
  3. Вид и тип мобилно устройство и други

Рекламните формати в Instagram се отличават коренно, типично за всеки един дигитален рекламен канал познат у нас. Взимайки предвид местата на който се показват рекламите, варират и форматите за реклама в Instagram. Както споменахме, реклами се излъчват в собствения фийд и сторитата (мястото, където снимките и видеата са видими само 24 часа). И на двете места форматите са разнообразни и дават сравнително голямо поле за креативна изява на графичното оформление.

Стандартно, един от най-широкото ползваните рекламни формати, е добре познатият статичен пост. Друг добре познат формат от друга социална мрежа е въртележката (carousel), и не на последно място е видеото. Освен със своята разнообразност, специфичното при рекламните формати в Instagram са самите размери. Именно те се различават коренно. Това е съгласувано с дизайна на цялата платформа и именно това помага рекламите в Instagram  да се възприемат с по-голямо доверие и без да се натрапват.

Важен рекламен формат в платформата на Instagram са мястото, в което съдържанието е видимо само 24 часа – сторитата. Този формат е широкоекранен, вертикален и позволява по-добро представяне на посланието върху целия екран на телефона, което само по себе си променя изцяло качеството и начина на представяне на дадена реклама.

В Instagram рекламата ще намерите стандартните ценови модели за дигитална реклама, както и в други платформи – реклама на клик (CPC), реклама на импресии (CPM), реклама на действие (CPA), реклама на видео гледане (CPV). Рекламната платформа на Instagram позволява лесен и удобен мониторинг и анализ на кампаниите, което улеснява тестването на различни модели, според заложените цели.

Instagram рекламата е идеален инструмент за позициониране пред аудиторията, която варира в диапазона 18 – 35 години. Това отваря ново начало за диалог и осъществяване на бизнес цели пред всеки един бизнес. Ненатрапчивите формати, които естествено се показват и сливат с останала среда на платформата, изграждат по-добра разпознаваемост и доверие към дадения бранд.

В зависимост от целите и типа на бизнес сфера, в която се намирате, Instagram рекламата ще помогне да развиете бизнеса си сред по-младата таргет група. Именно затова трябва да се планират детайлно каналите и начините за реклама във всеки един познат канал за дигитална реклама. Основните аспекти, в които рекламата в Instagram ще бъде полезна за развитието на вашия бизнес, е увеличаването на продажби. Има специален фокус върху онлайн магазините в Instagram, които позволява покупката да се осъществи в бизнес профила, без да се налага хората да бъдат препращани към сайта им. Скъсяването на дистанцията и потребителската пътека към дадено действие е основен фокус на платформата. Целта е с няколко клика да грабнете вниманието и продажбата да бъде осъществена. Друго полезно въздействие на Instagram рекламата e силната разпознаваемост, тъй като рекламодателите не са чак толкова много в България, колкото в други социални мрежи. Instagram може да се разглежда като полезен инструмент за генериране на потенциални клиенти чрез т.нар формуляри, след което търговския екип да поеме комуникацията в по-тясна и директна връзка с клиентите. Instagram има силата на развие положително всеки бизнес, стига да се вложи повече стратегия, креативност и да се използват оптимално ресурсите на този дигитален канал.

Много сме доволни от съвместното ни партньорство с ДМГ! Като стартиращ бизнес през 2016 г. ни привлече тяхната визия за утвърждаване на нова услуга в България и иновативният подход при имплементирането на маркетинговия план чрез дигитални канали. Разчитаме на тях да растем заедно!

МАРТИН БОГДАНОВ, изпълнителен директор на Paysera Bulgaria

С какво можем да сме ви полезни?


В Digital Marketing Group винаги следим тенденциите и новостите в дигиталната реклама. Постоянното информиране, тестване и наблюдение ни дават винаги най-ценните и точни анализи за естеството на работа на един рекламен канал – както неговите силни, така и слабите му страни. В случая с Instagram рекламата тя има нужда от специфично познаване от една страна на онлайн поведението на потребители, които се увеличават всеки ден, но също така и възможностите за таргетиране и оптимизиране на рекламните кампании.

Споменахме, че този канал, както и всеки друг в дигиталната реклама, не е винаги подходящ за всеки тип бизнес или аудитория. Затова екипът ни има пълната компетенция и опит да идентифицира необходимостта от използване на този канал и да съпроводи всеки бизнес до постигането на бизнес целите.

Ние от Digital Marketing Group винаги прилагаме индивидуален подход към всеки клиент и бизнес модела. Важно е да се вземе предвид естеството и сферата, за да се определят стратегическите стъпки и правилното структуриране на една реклама в Instagram. Ние можем да идентифицираме успешно правилните похвати при планирането на Instagram реклама и да предадем по иновативен и интуитивен начин начин рекламното послание за една наистина успешна рекламна кампания в Instagram.

  • Ще помогнем да определите целите на рекламната кампания в Instagram по начин, който отговаря на потребностите на вашия бизнес;
  • Ще ви съдействаме при сегментирането събраните бази данни и управлението им;
  • Ще определим начина, по който е най-добре потребителите да бъдат достигнати;
  • Ще съдействаме при съставянето на ефективен бюджет за ремаркетинг кампанията;
  • Ще разработим релевантни и ясни реклами (текстови, дисплейни, видео)
  • Да разработим адекватен за вашите нужди стратегически план;
  • Да оптимизираме и наблюдаваме ежедневно представянето на рекламите
  • Да разработим атрактивни визуални послания, с които да привлечем вниманието на Вашите клиенти
  • Да ви съдействаме с идеи за оптимизиране на Вашите следващи кампании;
  • Да ви предложим иновативни решения, които да подобрят

Вижте още


Референтни проекти


Защото трябва да включите и този канал в своя маркетинг план

ИМАТЕ НУЖДА ДА СЕ ОТЛИЧИТЕ В INSTAGRAM?