Facebook реклама
за да бъдете социални
Facebook рекламата е много повече от малко текст и хубава картинка. Затова предлагаме задълбочени познания и изпитани тактики за правилното й управление. Ние имаме доказан опит в сферата на социалните мрежи и знаем как да структурираме и представим бизнеса ви правилно пред потенциалните ви клиенти във Facebook.
Какво представлява?
Маркетингът и рекламата в добре познатата социална мрежа Facebook е сред най-предпочитаните за почти всеки тип бизнес. Това е така, не само поради големия брой потребители, които я използват на ежедневна база, но и поради чувствително добрите резултати, които могат да се постигнат оттам – започвайки от представяне на бранд, изграждане на информираност и интерес към продуктите и услугите, водейки потребители надолу по фунията и така се стигне до важни за бизнеса действия – записване за месечен бюлетин, събиране на информация от заинтересовани клиенти и разбира се, на последно място, но не по важност – реализиране на продажби. Като цяло Facebook е добър канал, който успешно подпомага процесът на продажби и улеснява първоначалния контакт на търговците с потенциални клиенти.
В основата си, целта на Facebook е да събира хората на едно място, без значение от коя точка на света са. И тук говорим повече за това да споделяш с близките и приятели си, за да се следите кой, какви ги върши през годините, без да се налагате даже да се виждате. Е, това помага и на рекламодателите да се свържат с потребителите, които в най-голяма степен отговарят на заложените маркетинг цели и да реализират успешно целите си.
Как работи?
В обособения маркетинг микс на всяка дигитална кампания е редно да се отдели почетно място на рекламите във Facebook. Принципът на работа на този канал е представен като силно опростен и затова много хора мислят, че могат успешно дори и с елементарни умения да управляват кампаниите си. Истината е, че Facebook е платформа с изключително добре структурирана рекламна платформа, която позволява както елементарно управление на кампании, така и чувствително по-специфични умения, за да получите оптимални резултати.
Има много тънкости и рекламни похвати, които трябва умело да се прилагат, защото в противен случай ефективността би била ограничена. Познаването на бизнеса и задаване на ясни бизнес цели определят посоката, в която да се подходи стратегически в изграждането на успешна Facebook реклама. Платформата позволява широк спектър от инструменти и настройки за намиране сервиране на рекламата. На база активността на потребителите, интересите и други фактори, които алгоритъмът сегментира и определя за всеки потребител индивидуално, рекламата се излъчва успешно.
Най-общо казано, Facebook алгоритъмът се самообучава на база настройките, които се направят, за да даде добри резултати. Но за целта трябва да знаете какво точно искате да постигнете. Определяйки основата цел, следва да се определи рекламен бюджет и да се очертае рамката на желаната аудитория. Силен акцент за качеството и добрите резултати в механизма на работа на Facebook рекламите имат и изискванията за рекламни формати, които може да видите по-надолу в страницата.
Възможностите са таргетиране на потенциални клиенти и партньори в социална мрежа на Facebook са добре структурирани и детайлно разбити. Това позволява детайлна селекция и миксиране на различни типове аудитории. Има възможност за насочване на рекламите по различни показатели например:
- Интереси на потребителите – като се започне от бизнес индустрии, забавление, семейство и връзки, фитнес, храна, хобита, онлайн пазаруване и технологии. Тези обособени основни звена са допълнително разбити на по-тясно свързани подкатегории, което позволява наистина да се опише по-добре профилът на потенциални клиент.
- Поведение на потребителите – тук отново има основни звена за насочване на реклама. Алгоритъмът записва всяко действие, което потребителите правят и така ги класифицира, давайки възможност на рекламодателите да се насочат към потребители с изявено поведение в социална мрежа. Няколко примера са:
- Пътуващи хора
- Онлайн поръчки на стоки
- Вид и тип мобилно устройство и други
По демографски данни – в тази графа най-общо може да се насочват реклами във Facebook към хора, които са посочили например:
образование – начално, средно, висше
важни събития в живота им – като обвързване, сключили брак,рождени дни и дори годишнини или сгодени
родители – на деца от 0 месеца до 26 години и други категории
Във Facebook рекламата подходът и стратегията са ключови за постигане на качествени резултати. Използването на опциите за таргетиране са пряко свързани с продукта или услугата, целите на рекламата, познаването на аудиторията и тестване на различни варианти за постигане на желаните крайни резултати. Независимо дали даденият бизнес има известен опит или сега стартира с реклами в социалната мрежа на Facebook, това е отлична възможност да се достигне до точната аудитория в много по-голям мащаб от добре познатите традиционни рекламни канали като телевизия или радио.
Рекламните формати в рекламната мрежа на Facebook са изключително разнообразни и позволяват голяма креативност. Основната цел е да се грабне вниманието на потребителя и да се накара той да реагира по желания от бранда начин.
Знаете ли, че средно прозорецът, в който да направите това е около 3 секунди?
Тъй като потребители разглеждат съдържанието доста бърза, отделят малко внимание на детайлите и именно визуалното оформление играе спирачката, за да се привлече вниманието върху дадена реклама. В това число трябва да се съобразят неща като цветове, текст, композиция и ясно подканване към определено действие – покупка, обаждане, попълване на формуляр и други.
Най-популярните формати в рекламата на Facebook са добре познатите стандартни постове, които може да намерите във всяка една бизнес страница, а сред най-успешните са:
- Статичен пост – това е единична снимка или визия, която предава дадено послание и усещане.
- Видео – този формат е най-успешния от няколко години насам. Препоръчителната дължина на видеата за реклама във Facebook е около 20 секунди.
- Carousel, т.нар въртележка – това са до 10 снимки, които могат да се разглеждат, като се плъзга настрани екрана. Идеални са за представяне на повече продукти, например при онлайн магазините.
- Слайдшоу – статични снимки, които се показват една след друга и изглежда като видео. Чудесен начин, при ограничени ресурси за продукция на истинско видео.
Рекламната платформа на Facebook разполага с още видове рекламни формати. Използването им зависи от разнообразни фактори, като те се определят въз основа на желаните цели и опита ни като агенция, за да препоръчаме най-оптималното и ефективно решение за визуално представяне.
Във Facebook рекламата ще намерите стандартните ценови модели за дигитална реклама, както и в други платформи – реклама на клик (CPC), реклама на импресии (CPM), реклама на действие (CPA), реклама на видео гледане (CPV). Платформата позволява да се оптимизира добре бюджетът и ефективността е отлична.
Предимството на рекламата във Facebook е преди всичко по-доброто разпознаване и задълбочена пряка комуникация с потребителите и т.нар. фенове на даден бизнес. Поради големия брой потребители и детайлно структурираните възможности за реклама, алгоритъмът на рекламите във Facebook позволява чувствително скъсяване на дистанцията между бизнеса и потенциалните клиенти, което само по себе си води до по-бързо реализиране на бизнес целите – продажба, обаждане, заявка и други. Правилното управление на рекламите и бизнес страниците подобрява и затвърждава имиджа и разпознаваемостта на всеки бранд. Facebook рекламата позволява всеки бизнес да се позиционира там, където потребителите прекарват една не малка част от времето си, а именно в телефоните си. Този канал е задължителен при изграждането на положителен имидж и дълготрайна връзка с клиентите. Управлението на репутацията също се повлиява изключително добре, което отново води до положителни дивиденти за бизнеса. Ако искате да достигнете до по-голяма аудитория, то непременно ще усетите ползата на Facebook рекламата още в началния стадии на своята рекламна кампания.
Facebook рекламата помага на всеки тип бизнес да бъде по-успешен на пазара. Независимо дали става въпрос за малък, среден или голям бранд, Facebook рекламата е идеалният канал за прилагане на стандартния модел на т.нар. маркетингова фуния за осъществяване на заложените бизнес цели – от представяне и разпознаване на бранда и продукт и/или услуги до конкретно действие, носещо бизнес реализация.
Оптимизирането на разходите за като цяло за реклама са в основата на всеки успешен бизнес. А управлението на рекламите във Facebook позволява да се правят промени, настройки и допълнителни оптимизации на всяка една реклама в реално време. Това помага даденият бранд да бъде в пълен контрол над разходите, рекламите, аудиториите и на крайния резултат. Друга полезна страна на рекламите в социалната мрежа Facebook е добрият анализ и прозрачност на резултатите. Платформата предлага изключително широк спектър от показатели, които са важни за взимането на информирано решение за настоящи и бъдещи реклами. Това улеснява управлението на бизнеса в дигитална среда и дава ценна информация за поведението и интеракциите на хората с рекламите. По този начин придвижването им напред в маркетинговата фуния се улеснява и насочването става по-персонализирано спрямо различни аудитории.
Работата с DMG е много повече от 3 думи, но ще кажа най-важните от тях: Удоволствие, Удовлетвореност, Усещане. Част от трите Ута на Вашия успех!
КОСАРА СТАНКОВА, Мениджър Дигитален маркетинг на TESY
С какво можем да сме ви полезни?
Екипът на Digital Marketing Group има дългогодишен опит в стратегическото планиране, структуриране и управление на реклами във Facebook. Имаме установени правила и ред, по който всеки проект се разработва индивидуално и според заложените цели.
Екипът ни ще се запознае с целите, които искате да постигнете, потребителското поведение на вашите потенциални клиенти, другите рекламни и маркетинг активности с т.нар. фуния на продажбите и не на последно място и с досегашния опит, който брандът е имал с рекламите във Facebook. Правейки обстоен анализ на състоянието на собствените медии и данните в историята на рекламите, ние съставяме подробен план за действие и ефективно разпределение на бюджета, определяйки детайли като продължителност, аудитории, визии, послания и други аспекти на рекламата във Facebook.
Залагането на стратегически план има изключително важна роля в реализирането на заложените цели за дадена кампания. Знаем, че обособяването на отделни аудитории и различен подход за действие към тях, ще положи солидни основи за изграждането на отлична реклама. Екипът ни умело ще направи следното за твоя бизнес:
Ще анализира настоящото състояние и бизнес концепция
Ще се запознае в детайли с естеството на предлаганите продукти и услуги. В повечето случай предпочитаме сами да тестваме като крайни клиенти преживяването, което има към момента, за да бъдем още по-обективни.
Ще разработим индивидуална маркетинг стратегия, която да отговаря напълно на корпоративната идентичност. Залагаме на индивидуален подход към всяка аудитория и съответно различни послания, водещи до една цел.
В хода на кампанията, може да разчитате на пълна прозрачност и отчетност за постигнатите резултати.
Работим винаги тясно с маркетинг отдела на даден бизнес, затова може да разчиташ на нас като доверен партньор, който ще ти дава предложения и ефективни решения за развитието на рекламните кампании във Facebook.
Имам супер голям опит и с реклами в социалната мрежа на Facebook не са в България, но други европейски страни като Румъния, Гърция, Сърбия, Хърватия, Полша, Испания, Чехия, Великобритания и други. Опитът ни в по-голям мащаб ни позволява да следим тенденциите и развитието на Facebook рекламата в различните страни и да планираме по-детайлно разпределението на рекламни активности за всяка страна по отделно.
Ако искаш да разшириш бизнеса си извън пределите на нашата страна, то Facebook екипът в Digital Marketing Group ще те поведе без проблем на международната сцена, помагайки ти да продаваш успешно навсякъде.
- Определяме заедно целите на кампанията, отговарящи на бизнес потребностите;
- Съдействаме при структуриране и сегментиране на аудиторията според възможностите на рекламата във Facebook;
- Определяме как да стигнем до потребителите, които са Ви потенциални клиенти;
- Изготвяне на детайлно медия планиране и ефективно бюджетиране за целия период на кампанията.
- Разработваме адекватен за твоите нужди стратегически план за действие;
- Правим детайлно медия-планиране, което да постигне поставените в стратегията рекламни цени;
- Разработваме атрактивни визуални послания, с които да привлечем вниманието на твоите клиенти;
- Организираме заявяването на кампанията, оперативния контрол при нейното изпълнение и финалния мониторинг.
- Съдействаме с идеи за оптимизиране на следващи кампании;
- Предлагаме иновативни решения, които да подобрят бизнес развитието.
Вижте още
Референтни проекти:
За да сте правилно позиционирани във Facebook