Ретаргетинг

за по-пълноценно таргетиране

Успявате ли да управлявате правилно хората, които са взаимодействали с бизнеса Ви онлайн? Е, сега е време да се замислите, не само как да намирате нови потенциални клиенти, но и да затвърдите позициите си пред хората, които вече са виждали бранда ви в Интернет.

Как работи?


Ретаргетинг или също известен в дигиталната реклама като ремаркетинг, е автоматизиран процес, които позволява на рекламодателите да напомнят за своя бизнес на потребителите, които вече са взаимодействали под различна форма с бранда. Част от тези видове взаимодействия могат да бъдат:

  • Органично посещаване в сайта;
  • Кликване на реклама;
  • Виждане на реклама;
  • Гледане на видео реклама;
  • Интеракции с Вашите социални бизнес профили;
  • Отправени запитвания в сайта Ви;
  • Завършени поръчки през сайта Ви;
  • Изоставени колички в сайта Ви.

На база тези и други видове интродукции на бранда пред аудиторията в онлайн пространството, ретаргетингът е отлична възможност да наблегнете на рекламните послания и напомняне на потребителите да направят конкретно последващо действие след този първоначален контакт. По този начин може да увеличите запитванията за Вашите услуги или да напомните на хората, които са ги използвали да се върнат отново. Ремаркетингът има за цел да изпълни отделни бизнес цели пред познатата аудитория, което неминуемо води до затвърдяване на интереса и гарантирано изпълнение на бизнес целите, които имате. Без ретаргетинг, събраната база данни от т.нар. кукита е безполезна и определено липсата на подобен тип реклама в маркетинг микса ви за дигитална реклама би бил сериозен пропуск.

Какво представлява?


Ретаргетингът в дигиталния маркетинг се осъществява в различни платформи. Това са социални медии, като Facebook, LinkedIn, Instagram, други са големите добре познати платформи за текстови и дисплейни реклами, като Google Ads, Bing Ads, програматик платформите и други.
За да работи успешно всяка една отделна ремаркетинг кампания, независимо от нейните цели в дългосрочен план, първо трябва да имате правилно настроени и инсталирани проследяващи кодове. Именно те са ключови за успеха на всяка ретаргетинг реклама във всяка една платформа, в която бизнесът Ви рекламира. Те са връзката между собствената Ви медия – Вашият уебсайт и платформите за реклама. Информацията, която се събира може да бъде детайлно сегментирана и дава добра основа за планиране на бъдещи кампании и тенденции в поведението и конверсиите от страна на потребителите. На база събрана информация и етапът, до който е достигнал всеки един потребител, при правилно планиране и настройване, ремаркетингът се задейства напомняйки за Вашия бранд по елегантен и деликатен начин за услугите или продуктите, които предлагате или хората вече са видели или използвали чрез информацията дадена събрана от проследяващите кодове.

Ретаргетинг кампаниите има сходни възможности и опции за таргетиране във всяка една платформа, в която инвестирате за дигитална реклама. Тук отново важен елемент е предварителната подготовка и настройването на проследяващите кодове при тяхното инсталиране на сайта ви. Основополагащи са за оптималните резултати, тъй като всеки потребител взаимодейства по различен начин и през различни канали и устройства с Вашия бранд. Затова е важно настройването на проследяващите кодове за ремаркетинг да бъдат сегментиране за отделните етапи на потребителската пътека. Например това може да бъдат:

  • Всички хора посетили сайта ви през определен изминал период от време;
  • Всички хора, които са направили поръчка през даден период;
  • Всички хора, които са взаимодействали с конкретна страница във вашия сайт, например дадена услуга;
  • Всички хора, които са взаимодействали под някаква форма с Вашите бизнес профили в отделните социални мрежи;

Като екип от експерти по дигитална реклама, знаем колко разнообразни и детайлни са опциите за ретаргетинг кампании във всяка една медия или платформа. Затова ретаргетингът трябва да се планира комплексно и да се взимат предвид различните изисквания и възможности за таргетиране във всяка една от тях.

Рекламните формати се определят от онлайн медията или платформата, в която се излъчва ретаргетинг рекламата. Важно е да се взимат предвид изискванията и различните възможности.
В социалните медии форматите варират драстично:
– може сами да дизайнирате постовете и да ги качите
– Може да използвате динамични реклами, които се променят според всеки потребител – трябва само да имате достатъчен набор от текстове и визии, които системата сглобява сама и показва на хората
– Може да използвате видео съдържание, което да заснемете сами или да използвате готови шаблони, в които да налеете отделните елементи като текст, снимки и лого
– Може да използвате различните рекламни пространства по индивидуален начин, тъй като те също имат специфични изисквания за рекламни формати, такива са например сторитата със своите вертикални и изцяло запълващи екрана размери.
В другите платформи за дигитална реклама като Google Ads рекламните формати се различават драстично от тези в социалните мрежи. Тук говорим основно за различни видове и типове банери и видеа. Съобразяването на ретаргетинг рекламата и правилното планиране на визуалната част във всеки един канал, ще гарантира адекватно разпространение на посланието и надграждане в поведението на ремаркетинг аудиторията.

В повечето случаи видео рекламата се закупува на база цена за 1 000 импресии. Разбира се има варианти, при които да бъдат договорирани и други форми на заплащане. Цената при този тип реклама често е по-висока в сравнение с останалите форми. Може да ползвате различни видове отстъпки – за обем, преференциални и т.н. Някои форми за рекламно закупуване позволяват и ценови модел PCV – плащане въз основа на изгледани реклами. Тъй като обхватът на този тип формати не е толкова голям за България, препоръчваме комбинирането им с други форми на видео реклама, за да може да се достигне до достатъчно голям обхват на аудиторията. Диджитал Маркетинг Груп работи с издателите на повечето примиум сайтове, с различните рекламни мрежи в страната и чужбина и може да предостави атрактивни ценови предложения при реализиране на кампании с видео реклама.

Вашата реклама се позиоционира в съдържанието на първокласни сайтове или в рекламни мрежи. С навлизането на новите технологии видео рекламата може да се излъчва и на други устройства, които са свързани с интернет – като смарт телевизори. Съществуват различни методики за измерване на ефективността в интернет среда, те са приложими изцяло и за видео рекламите. Издателите на сайтове често предоставят достъп до статистиката на отделните реклами. В предоставените от тях данни задължително се съдържа информация за броя на импресиите, за реализираните кликове и за съотношението между тях, т.нар. CTR. Някои издателски групи работят с по-прецизни софтуери и дават изключително добри отчети за реализациите на отделните кампании. Тези отчети понякога са в размер на около 50 страници. Тяхната употреба и внимателен преглед дават възможност клиентите да подобрят бизнес офертата си следващи кампании. Ако желаете независим от издателите мониторинг на отчетността на Вашата реклама, може да ползвате независими агенции за интернет мониторинг като Gemius, AdOcean или услугите на Google.

Видео рекламата в интернет е иновативен и все още неналожил се в България формат. Поради това Вашата реклама със сигурност ще привлече вниманието на потребителите и ще остави траен спомен в тях. Видео рекламата може да е ефективно средство, с което да подпомогнете своя бизнес. Тя ви помага като: 

  • Повишава имиджа на компанията и разпознаваемостта на марката като достига до широк спектър от потребители;
  • Повишава доверието в компанията като ви позиционира като иновативна компания/бранд;
  • Дава възможност за селектиране и таргетиране на точните целеви групи, до които да достигне вашето послание;
  • Способства за повишаване на продажбите на вашите стоки или услуги;
  • Дава възможност за контрол върху представянето на компанията ви в обществото;
  • Оптимизира разходите за маркетинг като предоставя множество варианти за отчетност на резултатите от кампаниите;
  • Дава повече свободно време за Вас и Вашия екип.

Работим заедно през последната една година. Екипът на DMG се доказаха като истински маркетинг професионалисти, които успяха да постигнат добри резултати за нашата компания.

АЛЕКСАНДРА ХАНГАНУ, човешки ресурси, SAKARE

Как можем да Ви съдействаме


Екипът на Digital Marketing Group предлага работещи и ефективни решения за управления на вашите маркетинг и рекламни бюджети. Посредством нашия опит в планирането и реализирането на кампании с видео реклама, ние можем да ви съдействаме в различните етапи от процеса. 

  • Като ви помогнем да определите целите на кампанията по начин, който отговаря на потребностите на Вашия бизнес; 
  • Да ви съдействаме при сегментирането на пазара; 
  • Да определим потребителите, до които искате да достигнете; 
  • Да съдействаме при бюджетирането на кампанията; 
  • Да разработим работещ медия микс в отделни комуникационни канали – офлайн и онлайн; 
  • Да съдействаме за разработването на визуалната концепция на кампанията;
  • Да разработим адекватна за вашите нужди комуникационен план; 
  • Да направим детайлно медия-планиране, което да постигне поставените в стратегията рекламни цени; 
  • Да разработим атрактивни визуални послания, с които да привлечем вниманието на Вашите клиенти; 
  • Да организираме заявяването на кампанията, оперативния контрол при нейното изпълнение и финалния мониторинг;
  • Да ви съдействаме с идеи за оптимизиране на Вашите следващи кампании; 
  • Да ви предложим иновативни решения, които да подобрят развитието на Вашия бизнес.

Вижте още


Референтни проекти:


Защото трябва да напомняш за бранда си по елегантен начин

ИМАТЕ НУЖДА ОТ ЕФЕКТИВЕН РЕТАРГЕТИНГ?