Програматик реклама

Програматик рекламата е следващия етап в развитието на рекламния бизнес

Yieldbird е полска компания, специализирана в управлението на реклами и оптимизирането на дигитална реклама. Компанията помага на издателските групи, използвайки стратегии и технологии за програматик. По този начин издателите могат да увеличат производителността и ефективността на дигиталните си продажби и онлайн кампании. Всичко това се прави с помощта на специален софтуер, инженери и IT персонализиране. Този тип маркетинг се нарича Inbound маркетинг. Повече за него и противоположността му Outbound маркетинг, може да разберете тук.

По принцип, това, което стои зад продукта са много съвременни методи за анализ на големи данни и self-learning алгоритми, които компанията използва за програматик оптимизиране на реклами и дигитален мениджмънт. И все пак звучи като страшно, нали? Е, може би това интервю ще ви помогне да разберете програматик рекламата малко по-добре.

Marcin Ekiert,изпълнителен директор на Yieldbird, винаги е работил по някакъв начин близо до интернет. Преди Yieldbird, започва своята кариера като уеб дизайнер, след това се занимава с кодиране и програмиране. Работи за множество компании в това число за Making Waves и Pracuj.pl в отделите им за уеб дизайн и програмиране. Марчин е и съосновател на AdTaily, която всъщност еволюира в Yieldbird.

 

Здравейте, Марчин, преди да започнем с основните въпроси, може ли да обясните накратко какво Yieldbird прави за издателите и рекламодателите?

Като цяло, работата ни като компания е да се повишат приходите на издателите и рекламодателите, така че те могат да постигнат възможно най-бърз растеж в бъдеще.

Програматик рекламата е нов и бърз начин да се оптимизира дигиталния маркетингов процес. Преди хората изразходваха доста време за свързване на купувачите и продавачите, но сега всички тези процеси протичат автоматично с помощта на програматик реклами. Нашият софтуер автоматизира целия процес.

Така че ние се опитваме да намерим основата на проблемите, които търговци и издатели имат – те могат да бъдат липса на умения, лоша оптимизация на свободния пазар – този вид неща изискват доста силна методология и много опит в дигиталния и онлайн маркетинг. Нашата работа като компания, е да им покажем правилния начин.

Страхотно, но колко издатели и големи медийни групи могат да се възползват от стратегическото партньорство, което предлагате?

На първо място, това е повишаването на приходите с най-малко 30%, но това се вижда от първия месец на сътрудничеството. Издателите започват да разбират по-добре програматика и че това са само част от продажбите – канала им на изпълнение. Не всички продажби идват от дигиталния програматик, малка част от парите са все още резервирани в рекламния сървър – но като цяло, това са само продажби. И това е начина, по който учим нашите издатели и това е начинът, по който те стават по-наясно с цялостната концепция на програмното закупуване (programmatic buying). По този начин те разбират по-добре същността на техния бизнес.

Има ли издатели в България желаещи да опитат програматик рекламата в своите стратегии за продажби?

Мисля, че издателите в България са в момент на развитие, когато не мислят за програматик развитие, ако ние говорим за дигитално осъзнаване. Разбира се, има и такива, които имат малка част от инвентара, която генерира приходи по този начин, но по-голямата част от парите идва от директни продажби.

Разбира се, директните продажби, са много по-важни за медийните групи, тъй като те са 90% от приходите реклама, но 70% от тези пари могат да бъдат лесно заменени с по-добре платени реклами. Програматикът е доста добър в покупко-продажбата на обикновени банери и машини могат да правят това много ефективно, така че няма нужда да участва човек. Ако имате човек в екипа си, който е добър продавач, просто го включете в нещо, което не е толкова лесно за продаване от машини, така че да можете да спечелите още пари.

Мисля, че България все още не вижда тази възможност и издателите си мислят, че програматик е само малка част от цялата картина, нещо допълнително. Но разбира се има и издатели, които са любопитни и опитват, те виждат, че програматик рекламата работи и инвестират в това. Не е необходимо да се инвестират големи суми пари, за да се види, че това е печелившо, можете да започнете с едномесечен безплатен тестов период.

Как програматик купуването и реклама могат да се превърне в следващия играч, който ще промени отношенията на маркетинг сцената?

Програматик купуването на реклама е по-ефективен от гледна точка на време на доставка. Можете да резервирате кампании чрез програматик и можете да стартирате процеса веднага, което ще ви спести много време. Друга част от историята е, че спестявайки време за това, можете да се съсредоточите върху по-важни неща, които не могат да бъдат автоматизирани.

Как бихте описали продукта на човек, който не работи в областта на маркетинга?

Е, аз бих казал, че ние сме продавачи, за да бъдем честни. Продавачи, които могат да продават продукти, по-добре от производителите.

Какво мислите за България като бизнес дестинация?

Като цяло, аз съм много положително настроен за България като бизнес дестинация. Освен хората и приятната атмосфера, аз бих казал, че това е едно чудесно място за правене на бизнес. Може би има ограничен брой издатели и фирми в България, които управляват бизнеса си по добър начин, но като цяло бизнес екосистема се развива много бързо.