B2B Видео маркетинг

B2B Видео маркетинг в платформата на LinkedIn

Какви са тенденциите и как да се отличим?

В края на Март 2018, гигантът LinkedIn официално включи видео съдържание в инвентара си за спонсорирани реклами и бизнес страници. Видеото набира все по-голяма популярност пред текстовото съдържание и е предпочитано средство за информиране и комуникация. Днес, искаме да разбием мита, че видеото е само за крайни потребители и стоки, които лесно се поддават на моделиране в посланието и визията. Наистина, B2B сегментът има своите специфики и предизвикателства, но ясно се вижда как видеото може да донесе огромен ръст на разпознаваемостта, ангажираността и продажбите на всеки бизнес, пренасяйки го на съвсем друго ниво.

Защо бизнесът Ви трябва да бъде активен в LinkedIn?

Защото това е мястото, където са сериозните клиенти и хората, които знаят какво искат.

Преди всичко, LinkedIn е платформа с професионална насоченост. Това означава, че хората, темите и страниците живеят и дишат с дадени бизнес цели. Перфектното място за всички HR-и, които търсят хора с опит в дадени сфери и директна връзка с тях. Много големи компании инвестират в привличането на качествени кадри именно от LinkedIn.  Но освен да си намерите кадри или нова работа, тук ще намерите хора от Вашата сфера, с които може да коментирате дадени теми и които, кой знае, може да станат Ваши клиенти или приятели. Комуникацията е изключително лека и повечето хора са отзивчиви, когато поискате да се свържете с тях.

Но къде остава видеото за бизнеса във всичко това?

Важно е да разберете ритъма и начина, по който LinkedIn функционира. Тъй като основната цел на платформата е с бизнес насоченост, досега в бизнес страниците бяха позволени само статични постове. Опцията за качване на видео беше активна само при физическите профили. Това, което се случи беше, че ангажираността при физическите профили порастна и много от тях (на хора чието мнение се чува в дадени среди) се оказаха в позиция на инфлуенсъри. Това доказа, че има място за повече видео съдържание в платформата. Още повече, че според проучване на Cisco, 76% от изпълнителните директори гледат видео поне веднъж седмично, а 40% гледат всеки ден. Двама от всеки трима управители биха предпочели да гледат видео по дадена тема, ако трябва да избират между това да четат или да гледат. Още ли не сте започнали да мислите как да представите визуално бизнеса?

Какви са предимствата на видео рекламата и видео съдържанието в бизнес страница?

Като онлайн среда, която свързва бизнеси и хора от различни сфери, борбата за ангажиране и изграждане на имидж е особено важна и тук. За щастие, този канал не е опорочен от безвкусни реклами, безсмислени послания и безумно натрапване. Алгоритмът се поддържа доста по-добре от всички останали познати социални мрежи у нас, което от своя страна гарантира, че рекламата наистина ще достигне до правилния човек. Това е и най-скъпият канал за реклама, достигането до един човек може да струва суми от порядъка на 50 лева. Но платформата на LinkedIn работи на принципа, че този един човек има огромен потенциал да бъде новия топ клиент или така търсения нов служител.

Видеото и спонсорираното видео съдържание ще позволят на всяка B2B компания да покаже своите предимства в много по-голям мащаб. То има силата да увеличи и хората, които се интересуват от дадената сфера или тема. Интерфейсът е направен изключително удобно. От чисто маркетингова гледна точка е помислено, как да се скъси разстоянието между бизнеса и човека, които гледа. Няма препратки към външен сайт, което на психологическо ниво предполага, че ще уловите човека в мига, в който реши да предприеме действие към Вас. Пренасочването към външни страници и чакането или лутането там, понякога може да откаже потребителя и да го загубите като клиент. По тази причина, една от тенденциите в дигиталния маркетинг е такава практика да се избягва, но очакваме да мине още време докато промяната се наложи напълно и в България.

Как биха изглеждали самите реклами?

Видео в платформата на LinkedIn
Видео за LinkedIn

Какво може да постигнете чрез видео реклами в LinkedIn?

  • Изграждане на разпознаваемост на бранда сред професионалисти, които взимат важни бизнес решения – видеата могат да се гледат както на десктоп, така и на мобилна версия.
  • Повече качествени хора – бърза и лесна регистрация за Ваш бюлетин или събитие, лесна интеграция с интернет страницата Ви.
  • Измерване на въздействието и резултатите от видео кампанията – разберете какви професионалисти привличате и как те взаимодействат с видеото на Вашия бранд.
  • По-висок трафик към сайта – хората дошли на сайта ви през LinkedIn са такива, които  със сигурност имат интерес или близки допирни точки с Вашия бизнес.
  • Изграждане на лоялна аудитория от последователи – лесна комуникация, високо ангажиране и органично разпространение са част от дивидентите, когато е налице качествено видео съдържание. А професионалистите в LinkedIn обичат да споделят мнение, да споделят съдържание и да следят отблизо това, което ги касае пряко.

Времето на всеки е ценен ресурс. Затова, спестете го на своите бъдещи клиенти като им предоставите видео съдържание, което да бъде ясно формулирано, красиво и отговарящо на изискванията и очакванията им. Ние от Диджитал Маркетинг Груп можем да Ви помогнем в изграждането на B2B присъствие, както и на цялостна маркетинг стратегия за дигитално позициониране. Нека лично да обсъдим възможностите пред Вашия бранд в LinkedIn. Свържете се с нас сега.


Natalie Kirilova

Дигитален ентусиаст и предприемач, който освен всичко друго обича и да пише на тема маркетинг.

All author posts