Контент маркетинг

Тайната на атрактивния контент и как да задържим вниманието на читателите

Създаването на мобилните смарт устройства направи мултитаскинга част от ежедневието ни. Около социалните медии, лайв стриймингът и дигитализацията на новините, е изключително трудно да си представим ден, без да се взираме в екрана и заедно с това да сме заети с още минимум две-три задачи.

Точно поради този феномен не би трябвало да ни изненадва фактът, че средната продължителност на вниманието на реципиента е паднала на 8 секунди по – къса от продължителността на внимание на една рибка.

Още повече, 59% от хората споделят статии в Twitter без дори да са ги прочели, а повече от половината посетители прекарват по-малко от минута на уебстраница. Ясно е, че потребителите четат сравнително по-малко от преди, въпросът е как контент създателите да приспособят своите стратегии към тази тенденция?

В този пост ще обсъдим няколко стратегии и източници, които ще помогнат за създаването на качествен контент, който ще генерира кликове, споделяния и най-важното – ще увеличи вашите читатели.

Как да създадем контент, който да се консумира лесно от крайния читател?

Вече сте наясно, че добрият контент е неразделна част от всяка маркетинг методология. Тя привлича читатели към блога ви, култивира популярността на марката и помага за генерирането на лийдове. Но какво да кажем за посещаемостта? Ето няколко тактики за създаването на контент, който се консумира и споделя от публиката.

Качествен текст

Знаем, че това не звучи като особена новост, но 30% процента от маркетолозите споделят, че нямат особена яснота върху разработването на добър контент.

Според изследвания лошо написаните текстове костват на бизнеса до 400 млн. долара всяка година. Така че обърнете внимание дали съдържанието на вашата компания е достатъчно ефективно и дали провокира някакви резултати. За това, преди да сложите пръстите върху клавиатурата, пробвайте споделените от нас съвети.

  • Обмислете блог пост идеите си преди да започнете да пишете текстовете, като изберете предварително ключови думи и проучите темите
  • Проучете конкурентите си, за да видите какъв вид контент провокира читателите в различните канали
  • Създайте кратко ръководство с правила или редакторски чеклист, който неизменно ще следвате при създаването на контент

Чудите се какво би чела вашата аудитория? Просто я попитайте – това е един от най-лесните начини да разберете към какъв контент да се насочите. Направете социално проучване на таргет групата на компанията ви, като зададете няколко въпроса, свързани с това какво предпочита да чете тя. Ето и един пример за това. Малко след публикуването на Twitter анкетата, компанията пише блог пост озаглавен: „Безплатната храна е супер, но повечето служители биха я заменили за по-добър шеф“. Хитро, не мислите ли?

Инвестирайте в thought leadership статии

Когато подготвяте месечния контент календар за месеци напред, попитайте се дали няма теми, по които някой от компанията ви (като изп. директор или технически ръководител) е достатъчно компетентен да коментира. Tази практика се нарича thought leadership. Ето няколко идеи как да я приложите:

  • Блог пост от гост автор от друга компания/асоциация.
  • По-дълги материали с подробен рисърч направен лично от автора
  • Блог постове от конференции, в които компанията ви е участвала
  • Интервюирайте влиятелна фигура от същата индустрия

Визуален контент

Независимо каква е вашата таргет група, тя има нужда от повече визуално съдържание. Читателите прекарват повече време в гледане на изображения, вместо в четене на думи. Също така, изображенията предизвикват по-качествено запомняне на съдържанието.

Има редица идеи за визуален контент, които можете да приложите – дата визуализация, кратки видеа, гифове, инфографики и много други. Тук можете да експериментирате, както намерите за добре.

И не на последно място..

„Пресрещнете“ читателя по средата на пътя

Следвайте златното правило: Дръжте се с читателя така, както вие бихте искали да се държат с вас. Повечето от тях са заети с редица задачи и ангажименти, имат натоварен график, така че улеснете максимално процеса с булет пойнтове, номериране, болдване на основите на текста и правилно въведение и кратко обобщение.

Според изследвания на Content Marketing Institute (CMI), 70% от плановете на изследваните компании са насочени към създаването на повече качествен контент през 2017 г. Въпреки този висок процент и покачването му всяка година, четимостта е спаднала със цели 17% през 2016 г. Използвайки, обобщените по-горе съвети, можете да възродите вашата контент маркетинг стратегия, така че не само да генерира кликове и споделяния, а и да задържи вниманието на читателя.