Няколко Digital Тенденции за 2019 година
Ето, че краят на 2018 бавно наближава. Все още не сме подготвили речта за равносметката, но пък решихме да надникнем в Уеб пространството и да разучим какво се шушука за идната година. Digital маркетинга е динамична среда, където прогнозите излизат още преди края на календарната година. Та стига празни приказки, ето малко инфо, което събрахме:
До този момент можем да заявим, че 2018 беше годината на подобрения и надграждане на тенденциите в социалните медии през 2017 г. Но какво още ни очаква през 2019?
Прогнозите сочат, че:
Интернет ще настигне телевизията
Изследванията показват, че през 2019 г. Интернет ще настигне телевизията по отношение на гледаемост. Според проучванията, хората ще прекарват 2,6 часа на ден в онлайн пространството и 2,7 часа на ден, гледайки телевизия, като средностатистическият човек ще отделя по 45 минути в гледане на видео на мобилно устройство. Компаниите ще харчат по-малко пари за телевизионни реклами и ще влагат повече за уеб видео, социални медии и уеб реклама.
Социалните медии ще бъдат по-дълбоко интегрирани към други услуги
Социалните медии ще продължат да интегрират своите услуги към външни приложения или т.н. third-party applications. Например Facebook и LinkedIn позволяват на потребителите си да се регистрират за външни услуги, използвайки акаунта си в социалните мрежи и с него да споделят част от данните си. Очаква се тази тенденция да продължи и социалните платформи да се интегрират все повече с други услуги/ да са свържат с други услуги/ да бъдат част от трети външни услуги.
Глобалните проучвания сочат, че приложенията в социалните медии ще започнат да споделят повече потребителски данни с аудиториите си и да създават по-безпроблемно преживяване във външните приложения (third-party applications). Това помага на социалките да запазят господството си, да получат повече информация за потребители си и да предоставят по-добри услуги за по-малките уеб сайтове и приложения.
Е, разбира се, тук трябва да вметнем за по-скоро негативното влияние на GDPR по отношение на гражданите на Европейския съюз, но това е една друга доста широка тема, която тепърва ще е повод за дискусия в онлайн пространството на Стария континент.
Live видеото ще продължи да расте
Не е тайна, че видеата на живо в YouTube, Facebook, Instagram предизвикаха вълна от успехи през 2016, 2017 и 2018 г. Всъщност през 2016 г. повече от 80% от потребителите в Интернет са гледали повече live video в сравнение с предходната година – вероятно поради увеличаването на повече модерни стрийминг услуги.
Един съвет от нас, насърчавайте брандовете да правят повече live videos. Този формат е перфектен да разкрият на аудиторията си „неща от кухнята“, да споделят моменти от офиса или от поредния хубав event. С лайв видеата в социалните мрежи може да постигнете повече интеракция , а това да доведе до по-голяма ангажираност с Вашето съдържание.
Според много проучвания 67% от зрителите на лайв видеа, споделят, че е по-вероятно да закупят билет за концерт, за да видят група или да присъстват на събитие , ако са гледали live поредица от подобни такива онлайн.
Освен това да не забравяме, че 45% от потребителите ще си платят да гледат любимия си спортист, отбор или изпълнител в онлайн поток. Просто защото мястото на първия ред винаги е подсигурено.
Какво ново за видеоклипът и Видео рекламите
Подобно на live video-то, видеото ще продължи да бележи ръст. Проучванията за 2019 посочват, че видеоклипът ще отчете 85% от общия интернет трафик до 2019 г. Освен това 54% от потребителите на Интернет вече гледат видео в социалните платформи месечно и този брой е с тенденция да нарасне през следващите години.
Видео рекламите също се увеличават. 65% от рекламните импресии на Instagram са резултат от видео съдържание и очакваме този брой да нарасне още повече.
Брандовете, обмисляйки стратегиите си в социалните медии за 2019 г., трябва да добавят видео формати. Няколко начини да го направите е чрез пускане на видеореклами в YouTube и Instagram, създаване на видео съдържание in-house или в партньорство с инфлуенсъри, които да включат съответния продукт към видеото си. Не ги подценявайте.
Чатботовете и защо трябва да се наблегне на тях и у нас?
Чатботовете са тенденция, която от няколко години е на световния пазар, а в последните две се появи и у нас. Като такава се очаква да продължи да се разпространява и през 2019 и това ще се смята за нещо естествено и приемливо за потребителите. През 2019 очакваме чатботовете все по-често да бъдат първото нещо, когато някой потребител си поръчва пица, избира мобилен план или иска да резервира стая в хотел. Чатботовете позволяват на потребителите Ви да правят всичко това без да се налага да теглят каквито и било приложения.
Как потребителите ги възприемат?
Според проучване в Европа, направено сред 5 000 души, 19% от анкетираните са имали негативни възприятия за чатботовете, 33 % казват, че имат положителни представи, а 48 % са безразлични, докато проблемите им са били решени.
Чатботовете работят в чат платформи като Facebook Messenger, Slack или SMS. Всяка платформа за чат има своите собствени функции. Тези функции определят възможните начини, по които чатботовете може да взаимодейства с потребителя или групата или екип. Интересното е, че поведението на чатбота се определя от самия него. Например, sms bot може единствено да показва текст и да прикрепя мултимедийни файлове, ако е необходимо. Мейл ботът има същите ограничения, докато Facebook ботовете може да взаимодейства с потребителите с помощта на различни графични приспособления, също така могат да дадат достъп до уеб прегледи, тост предлагат неограничен достъп.
С разширяването на бизнеса в България и масовата поява на уеб сайтове за поръчки на храни, дрехи и куп други услуги, Чатботовете са отлична инвестиция, с която не ангажирате допълнителни служители, а изкуственият интелект работи винаги във Ваша полза.
Това са най-важните тенденции до момента, на които трябва да се обърне внимание. Разбира се има и още, но за тях ще разкажем по-подробно в следващите статии. Следете ни онлайн и в нашите Facebook и LinkedIn страници.