Програматик реклама
за по-точно таргетиране
Програматик реклама
за по-точно таргетиране
Програматик рекламата е решението на големите в онлайн бизнеса. За да отговорим на нуждите на нашите клиенти от 2015 година насам ние Диджитал Маркетинг Груп предлагаме програматик решения, които са ефективни, гъвкави и надеждни, свързани са с използването на най-модерните и ефикасни инструменти при автоматизация, планиране и оптимизиране на рекламни кампании.
Нашата ежедневна работа е свързана именно с работата в програматик среда. Предимно в платформата на Google – Display & Video 360, по-често срещата като DV360. Но също така можем да дадем решения и чрез други програматик платформи, за клиенти с по-специфични изисквания.
Какво предлагаме и защо да избереш нас
Екипът ни умее да балансира между новите технологии и добре изпитаните практики при управление на дигитална реклама. Съобразявайки целите, поведението на аудиторията и различните канали за комуникация в Интернет пространството, ние сме напълно способни да направим детайлна стратегия, в която компанията Ви да се отличи сред публиката и да пожънете дългосрочни успехи.
Какво представлява
Програматик рекламата е иновативен начин на закупуване на рекламно пространство, посредством автоматизирана платформа, в която има различни участници и страни – рекламодатели, медийни групи и агенции. Към настоящият момент в развитите държави закупуване на програматик реклама е възможна за различни канали – телевизия, външна реклама и дигитална реклама в Интернет. В България можем да говорим за този тип закупуване само в сферата на дигиталния маркетинг, тъй като останалите възможности все още не са навлезли у нас.
Програматичната реклама за територията на страната ни обхваща изцяло т.нар. дисплейна или банер реклама, както и видео рекламата. Недоразвити за нашия пазар за аудио рекламите в онлайн среда. Тенденцията е програматик сделките да изместят изключително много директното договаряне с медийни групи, управляващи водещи новинарски, информативни и други уебсайтове. За тази цел екипът на Диджитал Маркетинг Груп развива отделен бранд The Web House, който е изцяло насочен към т.нар. private deals в програматик среда.
Програматик рекламата е специално разработена като премиум корпоративно решение за по-големи рекламодатели, но това не означава, че и бизнеси с по-ограничени дигитални бюджети не могат да се възползват ефективно от мащаба за таргетиране и настройване. Напротив. Програматик може да бъде ефективен за много брандове, които искат да инвестират умно и прецизно в дигитална реклама.
Как работи
Програматик рекламата дава възможност за излъчване на дигитални рекламни със супер прецизно таргетиране и отчетност по редица показатели. Основният принцип на работа и предимство на програматик рекламата е своевременното излъчване на банер рекламите пред ясно и точно дефинирана аудитория в мрежата от сайтове на различни медийни групи или дори само в един единствен издател. При настройването на първоначалната кампания възможностите са изключително подробно и детайлно разбити, оставяйки време маркетинг експертите да се фокусират повече върху стратегическото развитие на рекламите и подтикване на потенциалните клиенти към конкретно действие.
Медийните групи, които отварят рекламните си пространства за наддаване за програматик реклама, предоставят възможност за търгове в реално време или сключване на директни сделки, които се договарят предварително за дадени секции, аудитории и части от различни сайтове. Технологично това е най-полезният и прецизен инструмент за достигане ефективно до подбрана аудитория, без да се изразходва рекламен бюджет до хора, които не биха проявили интерес или не са част от идеалната персона на купувача.
Може да изгледате интервюто за програматик рекламата
Възможностите за таргетиране чрез програматик платформи са много по-гъвкави, с по-широк обхват на интереси, поведение и демографски данни и повече прецизност при настройването на кампаниите в зависимост от целите на проекта.
При аудиториите например има два типа таргетиране – first-party data (в която се включва подразделенията за таргетиране според поведението на потребителите и според инсталирани тагове на сайта), другата опция е за комбинирано таргетиране, в което може да добавяте различни аудитории от first-party data заедно. Съществува и т.нар. third party data – източници, от които може да закупувате срещу определеа цена аудиториите, които ви интересуват.
Чувствително по-лесно и удобно е да се таргетират аудитории на база добре изграден профил на купувача, тъй като с програматик може да се показват реклами на хора с интерес съм към определени световно известни брандове, например коли. Инвентара от списъци за таргетиране е много подробен и добре структуриран. Тук има опция за таргетиране на хора в реално време, които сега изявяват даден интерес или правят проучване за услуга или продукт. Тоест вече не е необходимо да показвате рекламите си пред аудитория, за която има данни, че е изявила интерес или е предприела някакво действие, но да се погрижите новите потенциални клиенти да ви срещнат още в първите минути на своето търсене или проучване.
По отношение на метриките може да ползваме KPI на база CPM, CPC, CPA. При по-сложни кампании със завишени изисквания може да таргетирате и на база viewability – метрика, която я няма в повечето други платформи. Може също така да ползвате и CTR таргетиране.
Рекламните формати имат ключова роля за успеха на всяка една дигитална кампания. От самото начало планирането на всяка стъпка е определящо за постигането на оптимални резултати. Умелата комбинация между дизайн и копирайтинг, са един от факторите за добре оптимизирана реклама още в самото начало. В програматик платформите имате по-голяма свобода на действие и повече поле за визуално оформление на своите рекламни визии и послания. Стандартните размери при банерите за Google Ads работят и тук, но може би вече знаете, там не може всеки профил да излъчва анимирани реклами. Трябва специално одобрение от страна на платформата и критериите за одобрение не винаги са благоприятни за бизнеси, чийто профили не са поддържани добре или са твърде нови. Но програматик платформите не слагат такива ограничения. Може да се изготвят визии в стандартните, често срещани формати като 300 х 250 px, 300 х 600 px и други, или да използвате готови шаблони от самата платформа. Те имат за цел да улеснят процеса по дизайн на банерите. Определено раздвижените банери имат преимущество, затова и повечето шаблони в програматик платформите предлагат именно такива. Може да видите какво представляват шаблоните.
Подобно на останалите рекламни канали в онлайн среда основният модел на купуване е цена на 1 000 импресии – CPM. Но може да таргетиране вашите кампании и на база CPC (цена на клик), CPA (цена на действие), CPV (цена на гледане).
Позиционирането на рекламите е едно от големите предимства на програматик рекламите.
Може да избирате между десетки exchange сървъри, през които минават буквално милиарди рекламни позиции всяка минута, но може и да насочите вашите реклами към определен сайт, който ви интересува.
Предимствата на програматика са и в това, че имате опция да избирате къде, кога и как да бъде показана вашата реклама. Платформата дава възможност да избирате например между т.нар. above the fold или below the fold реклами, да определяте процента на видимост на рекламите ви, да оперирате супер внимателно със съдържанието около което се появява вашата реклама (т.нар. brand safety) и редица други показатели.
Дигиталната реклама е един от най-ефективните и гъвкави канали поради възможността за постоянен мониторинг и управление на процесите в реално време. Тези характеристики се отнасят с пълна сила и за различните програматик платформи. Програматик рекламата е ценен инструмент и има огромната сила да помогне в реализирането на маркетинг и бизнес целите на всеки проект. Стига да се подходи стратегически правилно. С този вид реклама, вие си гарантирате позициониране в най-добрите и качествени български и световни сайтове и приложения. Това е добра предпоставка за засилване информираността и интереса към Вашия бранд, както и да увеличи запитванията и продажбите. В дългосрочен план, оптимизирането на рекламата, надграждането и правилното управление на аудиториите ще Ви даде не само изпълнение на заложените бизнес цели, но и добри статистики за поведението на Вашата аудитория, което неминуемо би довело до положителни трансформации и в самия бизнес модел, за да се отговори максимално на потребностите и очакванията на потребителите. Това, ще направи бизнеса Ви още по-успешен, издигайки го на съвсем друго ниво пред Вашите клиенти и партньори. Защото знаем колко е важно да управлявате умно инвестициите си и да извървим заедно с Вас пътят към успеха и да Ви задържим там.
Трудно е в днешно време на попаднеш на хора, които си разбират от работата, вършат я открито, коректно и честно от сърце и със сърце, запалват те с идеите си и уверено и спокойно ти помагат да реализираш най-доброто за теб. Ако ви трябват такива хора, позвънете в Digital Marketing Group.
ДИДИ КОЕВА, Оперативен директор на OSSN
Как можем да Ви съдействаме
Ние от Digital Marketing Group сме една от първите дигитални агенции в България, които започна да работи с програматик решения.
Екипът, който се грижи за програматик кампаниите на нашите клиенти, е обединен от една мисия – да постигне максимално ефективна кампания, оптимизарайки ресурсите и рекламния бюджет. Като премиум реклама, този канал изисква комплексни умения за цялостен маркетинг анализ и продължително управление на бази данни, които да бъдат максимално ефективно използвани. Ние можем да Ви съдействаме във всеки един етап на този тип реклама и да сме Ви максимално полезни при:
- Планирането на цялостна рекламна кампания
- Правилното структуриране на отделни аспекти
- Създаването на релевантно съдържание, под формата на банери и рекламни текстове
- Оптимизирането и мониторинга на програмамтик рекламата след нейното публикуване в реална среда
Решението за инвестиция в програматик реклама е едно от най-важните, които ще направите в своя бизнес, за да надскочите стъпалото, на което се намирате към момента. В самото начало ще се запознаем обстойно с Вашия бизнес и целите, които искате да постигнете. Стратегическото планиране на една програматик кампания започва именно с детайлно разбиране на бизнес модела. В следващата стъпка това помага за правилното структуриране на кампанията.
Дори на този ранен етап оптимизирането на рекламата е вече в действие. Може да разчитате на 100% на нашия опит и експертиза. Ние можем да Ви съдействаме и за дизайна и посланията на всяка една рекламна визия към различните аудитории. Знаем колко е важно винаги да бъдете уникални и да говорите на отделните аудитории персонално, а програматик рекламата позволява това да се разбие детайлно. Това повишава качеството на рекламата, помага да се възприеме по-добре от онлайн потребители и съответно драстично намалява цената за импресия или конверсия.
Екипът ни има солиден опит с програматик кампании за различни компании в България и Европа. Можем смело да изградим адекватна и обективна стратегия, която да бъде наистина работеща и успешна за Вашия бизнес. Ние сме винаги отворени за нови предизвикателства, тъй като обичаме да работим не само по проекти, които ни забавляват, но и такива, които ни стимулират да надскочим себе си и очаквания на клиентите. Защото полагането на стратегическа подготовка и добро партньорство между агенцията и клиента са фундаментални за успешното развитие на инвестицията в програматик рекламата. А ние знаем колко важно е да имате пълна трансперантност и отчетност за своя рекламен бюджет и онлайн средата.
- Определяме заедно целите на кампанията, отговарящи на бизнес потребностите;
- Съдействаме при структуриране и сегментиране на аудиторията според възможностите на програматик рекламата;
- Определяме как да стигнем до потребителите, които са Ви потенциални клиенти;
- Изготвяне на детайлно медия планиране и ефективно бюджетиране за целия период на кампанията.
- Да разработим адекватен за вашите нужди стратегически план за действие;
- Да направим детайлно медия-планиране, което да постигне поставените в стратегията рекламни цени;
- Да разработим атрактивни визуални послания, с които да привлечем вниманието на Вашите клиенти;
- Да организираме заявяването на кампанията, оперативния контрол при нейното изпълнение и финалния мониторинг.
- Да ви съдействаме с идеи за оптимизиране на Вашите следващи кампании;
- Да ви предложим иновативни решения, които да подобрят развитието на Вашия бизнес.
Вижте още
Референтни проекти
Защото трябва да имате осигурено предимство в рекламата