Реклама в социални медии срещу реклама в Google Ads при търсене
Инвестирате ли в грешната платформа?
Реклама в социални медии срещу реклама в Google Ads при търсене
Инвестирате ли в грешната платформа?
Правилният отговор зависи от това какво се опитвате да продавате, на кого се опитвате да рекламирате и от вашите маркетингови цели.
Когато става въпрос за онлайн маркетинг, рекламата на клик е един от най-мощните инструменти, които можете да използвате. Година след година става все по-лесно да достигнете до целевия си пазар чрез реклами във Facebook, реклами в Google и други.
За съжаление, с всички функции и опции, които вече разполагаме, може да се окаже трудно да намерите правилния начин да продавате бизнеса си. Дори и в една платформа, като Google Ads, имате опции за ръчни реклами, автоматизирани текстови реклами, реклами с обаждане, банер реклами, видео реклами и много повече. След това включете още много различни платформи, работещи на този принцип и може да се почувствате напълно изгубени в морето от опции в дигиталния свят.
Макар и наборът от маркетингови възможности на ваше разположение да е зашеметяващ, повечето от тях могат да бъдат поставени в една от двете категории: реклама в Google Ads при търсене и реклама в социални медии. Има няколко други опции, като дисплейни реклами, но тъй като платените търсения и платени социални услуги са силните страни на PPC, ще се съсредоточим върху тях.
Когато погледнете рекламните опции при PPC по този начин, става много по-лесно да се идентифицират силните и слабите страни на всеки подход и къде се вписват в маркетинговата ви стратегия. Така че в тази статия ще сравним тези два маркетингови канала и ще ви кажем какво трябва да знаете, за да направите по-добри маркетингови решения за вашия бизнес.
Каква е разликата между рекламата при търсене в Google Ads и рекламата в социални медии като Facebook?
Преди да се потопим в обсъждане на силните и слабите страни, нека започнем с това, че всеки един от тези маркетингови канали работи.
Реклама при търсене в Google Ads
Платените рекламни платформи за търсене показват реклами в отговор на заявки за търсене. Google Ads е най-известната платена платформа за търсене, но повечето търсачки (Bing, Yahoo, DuckDuckGo и др.) също предлагат платени рекламни опции за търсене.
Това, което прави платеното търсене значимо, е фактът, че това е реклама с ясно изявено намерение. Хората виждат рекламите ви, защото активно търсят решение на даден проблем. Тази аудитория обикновено е готова (или почти готова) да направи покупка, което е добра новина за вас и вашия бизнес.
Например, ако някой търси онлайн „цветя за сватба” шансът те да имат предстояща сватба е голям и търсят място за закупуване на цветя. Ако вашият бизнес продава цветя за този повод, то следва вие да искате те да намерят вашия бизнес. Излъчването на платена реклама по тази фраза за търсене е един от най-добрите начини да го направите.
Имайте предвид, че когато става дума да изпъкнете пред хора с високи намерения за покупка, трудно може да има по-добър канал от платената текстова реклама. В този случай не е нужно да убеждавате хората, че имат проблем. Просто трябва да ги убедите, че вашето решението е правилното за тях.
Реклама в социални медии като Facebook
За разлика от текстовите реклами, платената реклама в социалните мрежи се показват, когато хората са активни в тях. Те могат да бъдат в Facebook, YouTube, Twitter или дори Reddit. За разлика от платената текстова реклама в Google Ads, аудиторията тук не търси активно решение на проблем. Всъщност те дори не осъзнават, че имат проблем.
На пръв поглед, рекламата в социалните мрежи много прилича на други класически форми на реклама, като радио реклами, билбордове или телевизионни реклами. Вместо да чакате клиентите да идват при вас, вие подчертавате нуждата и предлагате на бизнеса си като решение. Надеждата е, че хората ще откликнат на вашето послание и ще решат да купуват от вас, но това може да бъде малко трудна битка.
За щастие, за разлика от радио или телевизионни реклами, можете да проследявате ефективността на рекламите в социалните мрежи. Това прави много по-лесно да се определи как хората реагират и да коригирате вашите послания, визии и текстове или насочването по целеви аудитории.
С една дигитална кампания в социалните медии, можете да разширите бизнеса си позиционирайки го пред по-широка аудитория, която никога не би купувала от вас.
С платена реклама в социалните мрежи можете да достигнете толкова широка аудитория, колкото искате. Така че, ако искате да изградите информираност за вашите продукти, услуги или вашия бизнес като цяло, няма по-добър начин от рекламата в различните социални медии.
Какво е подходящо за вашия бизнес?
В един идеален свят бихте търгували навсякъде, на всяка платформа, през цялото време. Въпреки това, за повечето компании това не е много практично. Времето и финансовите ограничения затрудняват използването на всяка възможност за реклама.
Имайки това предвид, нека да разгледаме тези два маркетингови канала и да зададем въпроса: трябва ли да се съсредоточите върху рекламата при търсене в Google Ads или да се фокусирате повече върху реклами в социални мрежи като Facebook?
Правилният отговор за вашия бизнес зависи от това, което се опитвате да продавате, пред кого се опитвате да рекламирате и от вашите маркетингови цели. Така че нека да разгледаме три различни сценария, които да ви помогнат да изберете правилния маркетингов канал за вас.
- Когато имате нужда от бързи резултати
 
Когато имате нужда от продажби и трябва да си осигурите предимство, рекламата при търсене в Google Ads е най-удачният избор. Вашата аудитория може да не е огромна, но насочвате към пазар, който е готов да закупи. Този канал е чудесен начин да достигнете до хората, които вече са на дъното на маркетинговата фуния.
В повечето случаи рекламата при търсене не е панацея в дългосрочен план. Хората виждат рекламата ви и или кликват… или не. Ако кликнат, те или конвертират, или не го правят. Ремаркетингът може да ви помогне да уловите някои загубени продажби, но през повечето време хората, които кликват върху платените ви реклами за търсене, са много близо до извършването на покупка.
Добрата новина е, че повечето платени платформи за търсене са добре разработени, за да улеснят бързото вземане на решения. В края на краищата, това е цялата цел на платеното рекламиране при търсене: да се озовеш пред ясно дефинирана аудитория и да ги убедиш да направят поръчка преди това намерение да изчезне.
За разлика от това, рекламата в социалните медии е инициирана от рекламодателя, а не инициирана от потребителя, намерението за покупка е много по-ниско и често може да отнеме повече време, за да видите резултатите. Това не означава, че не можете да получите добра възвръщаемост на инвестициите в социални медии. За съжаление не винаги се случва веднага.
- Когато трябва да се намалят разходите
 
Всички знаем, че трябва да харчите пари, за да печелите пари, но някои от нас имат повече пари, отколкото други. Ако средствата са ограничени, естествено е да искаме да търсим по-евтини опции за реклама.
Тук обаче се усложняват нещата.
Ако разгледате нещата само от гледна точка на цена на кликване (CPC), рекламата в социалните мрежи като Facebook е много по-достъпна от рекламата при търсене в Google Ads. Като общо правило е, че колкото по-ниско е във фунията един потребител, толкова повече можете да очаквате да платите за него.
Например в Google една адвокатска кантора може да очаква да плати средно 10 лв. на клик (или по-висока, в зависимост от ключовата дума и местоположението). За сравнение, средната CPC за рекламодател в юридическото пространство във Facebook е само $2
Така че, ако се интересувате само от CPC, платената реклама във Facebook е лесният избор. Но това не е всичко, което трябва да имате предвид.
- Кое е по-евтино? Реклама при търсене или реклама в социални медии?
 
Тъй като цялостната рентабилност на маркетинговия канал трудно може да се предскаже без действително пускане на реклами, фокусирайте се върху избора на правилния канал за вашите маркетингови цели, а не само най-евтиния вариант.
Когато се опитвате да изградите осведоменост за бранда
Колкото и важни да са продажбите и печалбата, не са много хората, които извършват онлайн търсения, релевантни за вашия бизнес по всяко време. За да растете отвъд тази точка, трябва да започнете да изграждате осведоменост за бранда.
Тук точният избор са рекламите в социални медии.
Ако продавате нещо, за което хората не осъзнават, че имат нужда, то платената реклама в социалните медии може да бъде чудесенначин за изграждане на осведоменост за тази нужда. Респективно, ако се опитвате да изградите лоялни клиенти, така че хората да купуват от вас, когато имат реален проблем, вместо да търсят онлайн в Google Ads, рекламата в социални медии е чудесен начин да се изградите стабилни основи за осведомеността и предимствата на вашата марка.
И в двата случая се опитвате да насочите хората напред по фунията, отколкото може да се постигне чрез реклама при търсене. С рекламата в социални медии като Facebook, можете да разкажете за продукт или история на марката, използвайки изображения, отзиви или видео съдържание, което кара хората да се вълнуват от вашия бизнес, продукти и визия.
Така че, независимо дали се опитвате да продавате нещо, за което хората никога не са чували преди, искате да разширите фунията си за продажби, или просто искате да изградите лоялна онлайн връзка с потенциални клиенти, когато става дума за изграждане на осведоменост за бранд, е трудно да се победи платената реклама в социалните мрежи.
Какво е точно за вас?
Очевидно е, че е идеално да използвате и двата маркетингови канала, но повечето фирми смятат, че подчертаването на конкретен канал работи по-добре за техния бизнес.
Правилният канал за вашия бизнес зависи много от продуктите или услугите, които рекламирате, вашия бизнес модел, аудиторията, която искате да достигнете и какви са вашите маркетингови цели. Ето защо е толкова важно да се разбере как работи всеки маркетингов канал, неговите силни и слаби страни и какво може да направи за вашия бизнес.
На този етап се надяваме да е очевидно за вас в кой канал трябва да наблегнете в своя маркетинг. Разбира се, все пак ще трябва да тествате и да имате стратегия, но изборът на правилния маркетингов канал е първата стъпка по пътя към успеха на PPC рекламата.