Дигитален маркетинг в строителството

Строителният бизнес е една от индустриите, които значително изостават в приемането на дигиталния маркетинг като средство за успешна реализация. И докато всички специалисти са съгласни, че дигиталното бъдеще е нещо, което е необходимо във всички бизнес сектори, за да останат конкурентоспособни, в строителния сектор тази идея все още се реализира бавно. Причините много често са свързани с това, че собствениците и управителите в сферата са отраснали с мисълта, че маркетинг се прави само за потребителските и бързообортни стоки. В този смисъл много често B2B маркетингът остава на второ място сред ежедневните проблеми като необходимостта от дългосрочно планиране, липсата на автоматизация на процесите, недобра комуникация, трудностите в управлението на риска и много често недоразвитата система за доставки. В последните 10-20 години всички видяхме колко чувствителен е сектора на макроикономическите влияния идващи и външни фактори в икономиката. Точно по тази причина фирмите работещи в строителния сектор трябва да положат максимално възможните усилия да контролират факторите, които могат. B2B маркетингът е един от тях и особено що се отнася до дигиталния такъв.

Какво можете да направите като организация в строителния бранш, за да изградите успешен и дългосрочен бизнес модел, с който да реализирате целите си? На първо място…

Бъдете постоянни в маркетинговите си усилия

Ще започнем отдалеч – дали ще изберете традиционни подходи в маркетинга, като участие в специализирани изложения или бизнес групи, или ще се насочите към по-модерните средства на дигиталния маркетинг, бъдете постоянни. Изграждането на една маркетингова стратегия обикновено е работа за специалисти, но това не бива да ви спира, ако не успеете да намерите такъв веднага. Отделете един ден от натоварения си график – поставете си реалистични цели, преценете какви маркетингови похвати можете да използвате и си направете план. Ние ще ви дадем някои идеи за маркетингови дейности в дигиталната сфера, които могат да бъдат полезни за фирмите в строителния бранш.

Добрият дигитален маркетинг изисква да подготвяте и публикувате съдържание

Може на първо време да ви изглежда като отвлечена материя, но в действителност B2B фирмите, които мислят за дългосрочното си развитие в модерния свят правят точно това. В зависимост от големината на фирмата и целите, които си поставя съдържанието може да бъде различно и с различна честота, но нашият съвет е да изберете своя модел и да се придържате към него, докато не установите най-подходящата форма. Кратките статии публикувани на сайта могат да бъдат изключително полезни в две насоки – на първо място регулярното публикуване на нови и интересни материали ще повиши доверието на партньори, контрагенти и потребители към фирмата ви. Ще ви позволи да си създадете имидж на сериозна и отговорна организация, от който се нуждаете изключително много във времената на криза. Освен това добре подготвеното съдържание ще позволи по-добрата оптимизация на сайта и ще доведе повече клиенти и контрагенти.

Добрата новина е, че в строителния сектор има изключително много микро теми и детайли, които са интересни за най-различни хора, без да е необходимо да издавате някакви специфични бизнес тайни. Започнете с тези, които ви вълнуват най-много и които разбирате най-добре.

Как да започнете: създайте блог към сайта си; направете си поне двумесечен план за съдържанието, което искате да публикувате и действайте. Обърнете внимание на видео форматите. Ето какво казват нашите дигитални специалисти за видеото в B2B:

Видеото това е ясен и възходящ тренд във всички сфери и B2B компаниите само ще изгубят, ако не се възползват от него. Освен това, извън чисто рекламната цел, всяка B2B компания може да използва видеото като средство за привличане на нови клиенти, чрез създаването на видео уроци, фирмени презентации и пр. Някои проучвания сочат, че над 90% от потребителите предпочитат видео и интерактивните формати за получаване на нова информация.

Повече за това кои са ефективните комуникационни канали в B2B сектора можете да видите в тази статия.

Не пропускайте социалните мрежи във вашия дигитален маркетинг

Последната година Фесйбук достигна 2,60 милиарда активни потребители на месечна база в цял свят. В България покрива около 2/3 от населението и то основно такова в активна възраст, каквито вероятно са вашите контрагенти, партньори и потребители, а това е само една от социалните мрежи. Остават LinkedIn, Instagram, Snapchat, Twitter и пр. Дори някои от тях да не са чак толкова популярни в България, използвайте тези, които смятате, че са най-подходящи за вашата аудитория. Добре поддържаните страници в социалните медии ще създадат впечатление за добре работеща и организирана компания, която цени всички свои контрагенти. Освен това, ако вече имате създадено съдържание за блога си, защо да не го споделите и в социалките.

Малък съвет: не пропускайте да публикувате съдържанието си в LinkedIn. Това най-бизнес ориентираната социална платформа от всички, която обаче се счита за донякъде недоразвита и неизползвана от строителните компании. Публикувайте редовно качествено съдържание там и ще можете без изключителни усилия да си създадете точно търсения имидж, а защо не и незаменими контакти.

Групите в социалните медии

Когато свикнете малко повече със използването на социалните медии, можете да минете на по-високо ниво и да създадете група. В последните години групите се считат за един от двигателите в B2B сектора, защото позволяват на едно място бъдат събрани хора с подобни интереси, които могат да споделят и реализират общи проекти, които са във взаимен интерес. Това е дигиталната версия на браншовите организации и ако сте склонни да вложите необходимото усилие можете да се окажете на лидерска позиция.

Започнахме темата със съдържанието и социалните медии, защото те са един от неоспоримите двигатели в дигиталния маркетинг през последните години. И по този начин засегнахме само повърхността на дигиталния маркетинг в строителния бранш. В следваща статия бихме искали да коментираме и други аспекти на дигиталния свят, които биха могли да бъдат интересни за сектора. Но за момента, ако имате въпроси и коментари ще се радваме да се свържете с нас на welcome@digital-marketing.bg или да ни посетите в дигиталния ни офис.