
Рекламирали ли сте в Twitter? Със сигурност повечето бранд мениджъри в България ще кажат – не. Това е една от по-малко популярните социални мрежи, с по-ниско покритие на населението и до скоро не представляваше интерес за повечето рекламодатели.
Но Twitter в никакъв не случай не бива да бъде подценяван като потенциал.
Потребителите на Twitter
Каква е ситуацията към настоящия момент? Българските профили в Twitter са около 550 000. От тях доста сериозна част не го ползват на ежедневна база и не са активни. Но останалите, и най-вече едни около 100 – 150 000 уникални потребители, са причината, заради която си заслужава да помислите за Twitter в следващата си комуникационна кампания. Важно е да отбележим и следното:
- През последната година Twitter отбелязва двоен ръст в привличането на нови потребители.
- Не е за подценяване и фактът, че не малка част от тези потребители не присъстват в останалите социални мрежи и най-вече във Фейсбук и Инстаграм. Това открива изцяло нова възможност за голяма част от рекламодателите да достигнат до потенциалните си клиенти.

Изключително интересен е профилът на тези потребители. За тях използваме изразът „златна аудитория“ – в активна възраст, градско население, със средни или над средните доходи, образовани. Това е любимата аудитория на не малко брандове, нали?
Потребителите в Twitter са хора, които активно търсят информация и имат активна позиция по темите, които ги интересуват. Това ги превръща в изключително интересна аудитория за множество брандове, които искат да превърнат своите потребители в сериозен комуникационен актив.
Как да започнете в Twitter
Отварянето на Twitter акаунт за бранда е лесно. Необходимо е само да попълните своите данни, а исканата информация е малко: име, профилна снимка, снимка за корицата, кратка информация за бранда, локация, уебсайт.
Съвет от DMG: Подгответе си списък с хаштагове, които да ползвате. Препоръчително е да са релевантни на бизнеса ви и на аудиторията, която ще таргетирате.
По-важната стъпка, обаче е да помислите за стратегията в канала. Как и за какво ще го ползвате? Това ще ви помогне да решите какво съдържание и каква честота е необходима. В Twitter определено се харесва по-голямата честота на публикациите, задължително с актуална и релевантна информация.

Верифицирайте профила
Това може да е малко по-сложно, но не е причина да се откажете. За да рекламите в Twitter се изисква да притежавате някоя от така наречените значки – Blue или Gold. Българските рекламодатели използват най-вече Blue Badge. Тя струва 8 долара на месец и на практика верифицира, че акаунтът ви е валиден. Blue Badge може да получите и ако инвестирате 1000 евро в реклама в рамките на един месец, но пък няма как да пуснете реклама преди да имате Blue Badge. Процесът отнема минимум 2-3 седмици, така че планирайте първата си кампания с по-голям срок за подготовка.
Открийте рекламен акаунт
Откриването на рекламен акаунт в Тwitter е не по-различно от това, което сте правили във Фейсбук или Инстаграм. Попълвате данните си и настройвате необходимите параметри. Това можем да го направим и ние като агенция, така че не се колебайте да ни потърсите, ако сте решили да тествате канала или да го превърнете в част от комуникационната си стратегия.
Рекламните бюджети в Twitter
С какъв бюджет да стартираме? Това въпрос, който често получаваме от рекламодателите. По-принцип Twitter е една от по-скъпите социални мрежи. Като средни цени за реклама в момента може да се сравни с LinkedIn. От опит споделяме, че при таргетиране на тяхна аудитория, е добре да се стартира с поне 1 000 лева за период от 2-3 седмици. Ако искате да обхванете по-широка аудитория, тогава пригответе минимум 2 000 лв. за същия период. По-сериозни кампании, които да покрият и наситят аудиторията е препоръчително да са в рамките на 4-10 000 лв. месечно. Тогава наистина бихте усетили потенциала на тази социална мрежа като рекламен канал.
Таргетирането в Twitter
Twitter предоставя разнообразни възможности за таргетиране. Те в голяма степен припокриват това, което вече знаете от Мeta средата. За своите кампании можете да избирате от трите по-големи групи:
- За разпознаваемост на марката (awareness) – кампаниите могат да бъдат настроени на база обхват на аудиторията;
- За обсъждане (consideration) – опциите за настройка за video views, pre-roll views, app installs, website traffic engagement;
- За действия (conversion) – тук може да таргетирате по app re-engagements, conversions, keywords.

Съвет от DMG: Рекламата в Twitter може да се насочи към желаните аудитории на база демография, интереси, устройства, предефинирани аудитории. Отделете малко по-голям бюджет за първите си кампании, за да тествате средата и да определите кое е най-ефективното таргетиране.
Важно е да знаете!
Тук трябва да обърнем внимание на няколко по-интересни опции, които трудно може да откриете в останалите социални мрежи:
- Таргетиране по ключови думи – тъй като потребителите на Тwitter определено са хора, които обичат да четат, не се притеснявайте да използвате ключови думи за вашето таргетиране. Това ще направи рекламата Ви наистина уникална и насочена към правилната аудитория. Изберете 10-20 наистина добри ключови думи и ги заложете за таргетиране към вашата аудитория. Може да се спрете и на 5-10 по-нишови думи, но внимавайте да не ограничите прекалено много обхвата. Използването на ключови думи подобрява значително позиционирането на вашата реклама и е един от най-мощните инструменти за увеличаване на конверсиите.
- Таргетиране по конкуренти – едва ли е необходимо да обясняваме защо тази опция е търсена от голяма част от брандовете. Ползваме я често в кампаниите, които управляваме, за да постигнем по-голяма релевантност и резултати.
Успешното използване на Twitter като комуникационен и рекламен канал изисква да познавате неговите особености. Ако сте готови да поемете тази стъпка или искате да научите повече за възможностите, които предоставя социалната мрежа на рекламодателите, не се колебайте да ни потърсите за съвет и консултация. Ние от DMG обичаме предизвикателствата и с удоволствие ще открием заедно с Вас, най-добрите решения за бизнеса Ви.
Natalie Kirilova
Дигитален ентусиаст и предприемач, който освен всичко друго обича и да пише на тема маркетинг.