Rockwool
Мултиченъл маркетинг в В2В среда
Клиент: Rockwool
Държава: България
Пазар: B2B
Област: Строителство, строителни материали, строителни компании, иновации, плоски покриви, фотоволтаици, изолация за фотолтаични покриви
Сподели в:
Задача: Създаване и повишаване на brand awareness за продукт на ROCKWOOL предназначен за нов специфичен пазарен сегмент – изолация на плоски соларни покриви.
Ситуацията в началото
ROCKWOOL Group е най-големият производител на каменна вата в света с 47 фабрики и търговски офиси в над 100 държави по света. Фирмата е с над 80-годишна история и се позиционира във високия пазарен сегмент.
В края на 2022 г. ROCKWOOL България си постави за цел да промотира и да създаде по-голяма пазарна познаваемост на свой продукт за изолация на плоски покриви, върху които ще се монтират соларни панели.
Стратегията
Специфичните изисквания за контакт с конкретна B2B аудитория ни накараха да се спрем на значимо за тях послание, което да комуникираме през няколко подходящи канала за кампанията.
Слоганът „соларният покрив се нуждае от солидна основа“ посочва основното предимство на рекламирания продукт. Слоганът е подкрепен и от две допълнителни послания, които описват по-точно предимствата на системата.
Каналите, които избрахме за кампанията позволяват прецизно таргетиране на целевите групи – архитекти, строителни инженери, строителен надзор, майстори и други – дисплейна програматик реклама, подходящ микс от социални медии, реклама при търсене и PR в рамките на одобрен бюджет. Екипът на ROCKWOOL от своя страна също подкрепи кампанията с организацията на уебинар за специалисти в областта на строителството, чиято втора част имахме за задача да промотираме активно и по този начин успяхме да увеличим допълнително интереса към кампанията.
Методи за изпълнение и избрани задачи
Стартирахме с техническата работа и адаптацията на нова лендинг страница за кампанията, която да отговори на специфичните нужди на кампанията.
Реклама при търсене – предизвикателството тук беше да подберем точните ключови думи и послания, които да позволят оптимално използваме на предвидения бюджет в този канал без да бъде създадена изкуствена вътрешна конкуренция с основните Search кампании на компанията.
Програматик дисплейна реклама – разработихме HTML5 банери в три размера, които намериха своето място сред топ 200 целеви сайтове и 100 приложения, а видеото към кампанията – в YouTube. Таргетирахме по приоритетни целеви групи на базата на ключови думи и интереси и добрата натрупана база и информация от предходни кампании ни позволи да постигнем отлични резултати. Използвахме възможностите на DV360, за да създадем тесни аудитории, добре покриващи целевите ни групи без да губим фокуса в кампанията, оптимизирайки медийните разходи.
От социалните медии избрахме да използваме както платформите на Мета – Facebook/Instagram, така и по-професионално насоченият LinkedIn. Внимателно подбрани текстове към основното рекламно послание, както и ротация на рекламите ни позволи да постигнем заложените цели без да претоварим и да станем досадни на аудиториите с еднакво съдържание.
Като допълнително средство за насищане на рекламното послание използвахме и PR публикации в специализирани медии.
Резултатите
Резултатите от кампанията бяха повече от отлични. Особено при тясната целева група и сравнително ограниченият пазар на комуникирания продукт. Кампанията постигна общо над 56 000 клика и повече от 29 милиона импресии през различните си канали, включително отлично съотношение цена/клик в LinkedIn.
В резултат беше решено кампанията да бъде обновена и да продължи своя живот и през 2023 г. с нови визии, допълнителни уебинари, програматик и реклама в социалните медии. Разширихме аудиториите с по-широко таргетирани реклами и PR към собствениците на сгради с плоски покриви. Оптимизирахме максимално новата кампания спрямо постигнатите резултати и натрупаната информация от предходната.
Посетете сайта
Екипът
Акаунт мениджър: Яна Логофетова
Копирайтинг: Лора Трайкова, Яна Логофетова
Дигитална реклама: Наталия Кирилова, Светлозара Смилкова
Дизайн: Кристиян Георгиев, Александра Димитрова
Видео решения: Кристиян Георгиев
Клиент: Rockwool
Дата: 2022 г.