Guerilla маркетингът у нас

Guerilla маркетингът у нас

Гуерила маркетингът или българския му превод „партизански“ маркетинг навлиза все по-силно като инструмент за реклама. Какви са предимствата му, какво сме видели до момента от него в България и има ли той почва у нас?

Откроява се

Гуерила маркетингът се свързва изцяло с външната реклама. Той се преплита със заобикалящия ни свят по нестандартен начин, продавайки преди всичко емоция. Един такъв пример е кампанията на ИКЕА през 2013 г., когато световния бранд настани софиянци по няколко спирки именно в техните дивани. Тогава се промотираше новият им каталог, но колко често Ви се случва да чакате автобуса на диванче, все едно сте си вкъщи?

Запомнящ е

Примерите от световната практика направо могат да Ви шашнат! Разгледайте в търсачки и ще забележите колко много креативност е събрана в една малка кампания на правилното място. Тъй като тук ще разгледаме българските примери, а те далеч не са стигнали това ниво, не искаме да Ви разваляме усещането за този тип маркетинг в България.

Достъпен е

„Партизанският“ маркетинг обикновено не изисква влагане на сериозни финанси. Напротив. Да боядисаш пейка/и или да създадеш атракция за жителите на града, обикновено изисква малко хитрост, сръчност и умение да използваш градската среда по иновативен начин. Разбира се, ако държите да е грандиозно (да клони към натрапчиво и кичозно), тогава може да се развихрите на свобода. Но тайната на успешната гуерила кампания е в простите неща.

Примери от България

Българските рекламодатели и маркетолози все още държат да използват стандартни канали и практики. Може би защото никъде не се учи как човек да използва въображението си и да бъде смел в идеите си. Гуерила маркетингът е най-подходящ за промотиране и рекламиране на :

  • Бързо оборотни стоки
  • Събития
  • Услуги
  • Конкурси
  • Състезания

MINI_Parking_Only_7

MINI_Parking_Only_1

freeimage (1)

HeinekenAirborn2-780x521

maxresdefault

most1

Успешни или не, усилията на тези кампании са похвални и определено трябва да се работи в тази насока. От една страна крайните клиенти ще бъдат въвлечени в забавна и красива емоция, което е предпоставка за дълготрайно обвързване с бранда, от друга градът ще стане още по-симпатичен и интерактивен!