Кажете довиждане на Google AdWords
В края на юни излезе новината, че Google смята да ребрандира своето рекламно портфолио. По принцип ребрандирането на големи, печеливши брандове е сложна задача, свързана с редица неудобства за потребителите и повишени разходи за ребрандиращата компания. На местно ниво всички видяхме какви усилия хвърли австрийският телеком А1 при цялостната промяна и поглъщането на Мтел.
Тогава защо? Google AdWords е част от портфолиото на Google от 2000 г. и беше един от първите им рекламни продукти. Всички изкушени от интернет специалисти веднага ще Ви кажат, че това е цяла вечност в дигитална среда. Промените само за последните няколко години са огромни и се оказа, че AdWords може би вече не е най-добрата „игра на думи“ за Google.
Една от основните причини, които посочват от Google за промяната е масовото преминаване на потребителите от десктоп към мобилни устройства. В Европа само за 2017 рекламодателите са инвестирали с 41% повече в мобилна реклама спрямо предходната (повече актуална информация за пазара на дигитална реклама в Европа можете да прочетете тук: http://bit.ly/2tXf5YY ). Трендът е повече от ясен.
От друга страна все по-разширяващото се портфолио на Google от рекламни инструменти с различни имена и брандове създава силен стимул за тяхното опростяване. Предстоящото този месец ребрандиране цели точно това – улесняване на потребителите на различните инструменти, обединявайки ги в три нови бранда с по-ясно разпределени функции.
Остава да видим дали ще го постигнат и кажем какви са промените.
Google AdWords се превръща в Google Ads
Реално изчезването на AdWords като бранд за момента е по-скоро козметична мярка. Познатите функции на приложението остават същите. Рекламодателите ще могат да закупуват реклами в различните платформи в рекламната мрежа на Google, в това число търсене, видео в YouTube, Google Maps, Google Play, в различните приложения на Android Market и на партньорските сайтове.
Това, което е важно да се отбележи е, че по-голямо внимание при разпределяне на рекламните бюджети Google Ads ще насочи към достигането на конкретните потребители, търсени от рекламодателя, за сметка на някои видове потребителско поведение, като десктоп или мобилно търсене, например.
Друга малка промяна е добавянето на нова специфична функция, улесняваща малките и стартиращи бизнеси при работата с приложението. Нейната цел е опростяването на процеса по създаване на кампании по начин достъпен за всички малки бизнеси, с които те лесно биха могли да генерират нови лийдове към уеб сайта си, да насърчат телефонни обаждания и пр.
Осъзнавайки силата на визуалната комуникация се очаква по-късно тази година да бъде стартиран и нов рекламен инструмент наречен Image Picker, който ще позволява на бизнесите да избират трите най-подходящи снимки сред предложения подадени от Google или да качват собствени като по този начин тестват най-добрите комбинации от текстово и визуално съдържание.
Google Marketing platform обединява DoubleClick и Google Analytics 360 Suite
Google Marketing platform ще бъде новото име на платформата, която цели рекламодатели, агенции и криейтив да могат да намерят единно пространство за обединяване на своите усилия при създаването на успешни кампании. В нея ще бъдат събрани досегашните DoubleClick (собственост на Google от 2007 г.) и Google Analytics 360 Suite. Платформата е насочена към по-големите рекламодатели и агенциите занимаващи се със закупуване на рекламни пространства. С нея Google ще се опита да улесни процеса по планиране, закупуване и проследяване на резултатите от различните рекламни кампании.
В новата платформа Google адресират и евентуалните проблеми, които стоят пред дигиталния рекламен свят по отношение защита на личните данни.
За щастие се очаква промените да бъдат направени плавно, за да могат потребителите на досегашните приложения да свикнат и да бъдат избегнати ненужни грешки в процеса на работа.
В нова структура, наречена Display & Video 360 ще бъдат съчетани частични функции от DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio и Audience Center. С този брандинг, от Google още веднъж заявяват своето място в модерния дигитален свят, в който мобилните устройства и видеото печелят все по-голям дял.
Google Ads Manager е новото име на DoubleClick for Publishers и DoubleClick Ad Exchange
Още една промяна, по която от Google работиха последните три години, е да бъдат обединени в нова платформа на DoubleClick Ad Exchange (AdX) and DoubleClick for Publishers (DFP).
Идеята тук е да бъдат събрани в едно функциите на рекламните сървъри и Sell-side платфомите. В последните години видяхме ясни индикации за това как автоматизираните решения позволяват значителна гъвкавост на рекламодателите и техните агенции, чрез програматик реклама.
Пълната координация, като се започне от различните програматик сделки до функции като Optimized Competition ще позволят да се постигне максимален ефект измежду резервации, частни пазари и отворените аукциони. Идеята е да се постигне създаването на рекламна платформа, която оптимизира печалбите на пъблишърите, независимо от начините на продажба. С две думи, отделен и пълен канал за продажби на всякакъв инвентар.
Освен това Ads Manager ще позволява на издателите да влияят на това, кой има достъп до техния инвентар, какво е програматик търсенето и резервациите и по този начин да оптимизират резултатите си.
От гледна точка на рекламодателите, с предстоящото грандиозно ребрандиране на рекламните инструменти на Google, ще се опита да отговори на три основни фактора:
- преминаването на потребителите към мобилни устройства;
- нарастващото значение на видео форматите из целия дигитален сектор;
- изключителните опасения за brand safety (до какво точно и в какви сайтове точно се появява бранда ни), които възникнаха в дигиталното пространство през последните години.
Тези тенденции създават редица възможности, но и се свързват с редица трудности по управлението на рекламите – различни видове екрани, платформи и пр. Ad Manager трябва да даде възможност да доставяне, управление и оптимизация на рекламите независимо от това какво устройство ползва целевия потребител, включително свързаните телевизори, мобилни приложения и игри, както и в платформите като YouTube и други.