Facebook Search

Facebook пуска реклами и в търсачката си

Най-голямата социална мрежа Facebook пуска пилотно нов начин за рекламиране. В резултатите, показвани от търсачката и в Marketplace, вече ще има платени предложения за потребителите. В това отношение Facebook влиза в директна надпревара с AdWords на Google. Първоначално нововъведението ще бъде тествано в САЩ и Канада, но не е изключено в близко бъдеще да ги последват и други държави. Чрез новото пространство се позволява на малък брой рекламодатели в автомобилната и електронната търговия да показват реклами на потребителите. Имате нужда от реклама във Facebook?

Първите реклами в търсачката са се появили в края на миналата година. Те отново са на принципа на наддaването – компанията, платила най-висока цена за дадена позиция, я печели и показва рекламата си. Зохеб Хажиана – продуктов мениджър във Facebook, признава, че все още компанията не е сигурна дали новият метод на таргетиране ще бъде включен към основния модел на бизнеса на Facebook. „Ние стартирахме малък тест като позиционирахме реклами в търсачката. Сега следва да преценим дали това е от полза за потребителите и бизнеса преди да решим дали да развиваме този метод“, казва още Хажиана.

Разбира се, казаното от търговския директор на Facebook Зохеб Хажиана не е цялата истина. Въвеждане на новото пространство за реклама цели да компенсира все по-недостатъчното място за показване на платено съдържание в news feed-а на потребителите. В същото време бизнесът все още се адаптира в използването на форматът Stories. Всичко това се отразява на растежа на приходите на Facebook, който с всяка изминала година забавя своите темповете.

През третото тримесечие на 2018 г. приходите на компанията са нараснали с 33% спрямо същия период на предходната година. Отчетеният ръст през третото тримесечие на 2017-та е 49%, а през същия период за 2016 г. – 59%. Въпреки спада, не може да се говори за сериозен проблем пред 14-годишната компания. Най-малкото защото не е преживяла нито една т.н. „екзистенциална криза“ до момента, а въпросът с личните данни, който беше повдигнат през миналата година, отшумява с всеки изминал ден.

Инвестициите в реклама по ключови думи възлиза на почти половината от сумата, похарчена за онлайн реклама през първата половина на 2018-та година, която е 49,5 милиарда щатски долара. Въпреки това когато говорим за searching advertising, водещи са Google. Парче от пая има и за Pinterest, Amazon и Yelp. Сега и Facebook се опитва да се намеси в тази ниша.

Това не е първият път, в който компанията на Марк Зукърбърг прави този опит. За първи път Facebook пусна спонсорирани резултати в търсачката си през 2012 г., но в крайна сметка ги изключи след малко повече от година. Сега отново се пуска пробно, а целта в не малка степен е и да бъде развит Marketplace, където се продава почти всичко – от гейминг конзоли, през спортни стоки, дрехи и обувки, та до недвижима собственост и автомобили втора ръка. В момента всеки трети потребител, живеещ в САЩ, използва поне веднъж месечно Marketplace, твърдят от Facebook. Дали този път планът им ще проработи, ще разберем съвсем скоро. А вие не се притеснявайте да се свържете с нас, ако възникват, каквито и да било въпроси, свързани с реклама във Facebook. Можете да направите това на телефон 0700 200 55 или на имейл welcome@digital-marketing.bg.