8те често срещани грешки при работа със съдържание в B2B маркетинга
![]()
- Подценявате силата на социалните медии
Социалните медии отдавна не са само място, където хората обменят единствено лична информация. С всеки изминал ден те се превръщат във все по-силен комуникационен канал, особено за собствениците на малък и среден бизнес. Разработете внимателно стратегията си и преценете кои социални мрежи биха били подходящи, за да комуникирате вашите продукти/услуги.
- Присъствате във всички социални медии
Присъствието във всички социални мрежи не е от най-добрите похвати, които може да предприемете. Всяка мрежа си има своите особености и за да стоите адекватно в нея, е необходимо да обмисляте всяка своя публикация. Това, което се харесва в Instagram, може да е абсолютно неприложимо в Twitter. Преценете и ресурсите, които ще са ви необходими, за да поддържате качеството присъствието си в избраните социални мрежи.
- Не оптимизирате сайта си
Последните месеци на няколко пъти се сблъскахме с клиенти, които имат хубави сайтове, вложили са в тях средства и ресурси, но не са ги оптимизирали, поради което дори не се появяват в търсачките. Оптимизацията на сайта и на съдържанието му е един от най-силните инструменти към настоящия момент в маркетинга. Но не е от най-евтините. Трябва да сте подготвени, че ако изработката на сайта ви е първоначалната инвестиция, на година е необходимо да харчите минимум още толкова за оптимизацията му.
- Не оптимизирате съдържанието си
Оптимизацията на сайта е едната страна на монетата, но оптимизацията на съдържанието, което излиза от вашата фирма, е другата. Замислете се на ежедневна база колко различни комуникационни средства използвате в бизнес средата си (от имейли, през социални медии, брошури и т.н.). Замисляте ли се колко от тях да унифицирани и работят с едни и същи послания, ключови думи, теми и целеви групи.
- Не използвате пълноценно данните, които имате
Дигиталният маркетинг позволява да имате лесен и евтин достъп до огромен информационен ресурс. За съжаление голяма част от компаниите не използват пълноценно данните, до които имат достъп. Дори са регистрирали сайта си в Google Analytics, достъп до там имат само маркетинг мениджърите, но не и търговския отдел. Търговският отдел пък не подава към маркетинга изчерпателна и навременна информация за осъществените контакти, търсените продукти (а не купените) и т.н.
- Не бюджетирате добре
Все още съществува убеждението, че дигиталните канали за комуникация са по-евтини от традиционните. Което не е точно така. За да се осъществи качествена дигитална комуникация е необходимо да се впрегнат ресурсите на цял отдел специалисти. Допълнително е необходима постаянна поддръжка (техническа, съдържателна, рекламна и т.н.).
Затова все още чуваме приказки като сайтът ми излиза по-скъпо от реклама в радиото.
- Не поддържате комуникацията си през цялата година
Маркетинг специалистите трябва да са наясно, че дигиталната комуникация трябва да се поддържа качествено през цялата година, а не само по време на кампания. Така изграждане познаваемост на бранда си и създавате усещане за устойчивост. Отворете сайтовете на B2B компании, които харесвате, и вижте от кога са последните им постове в блога или в социалните им медии, попитай ги дали имат електронни бюлетини и колко често ги използват. Ако градите представа за фирмата само по комуникационните й ресурси, ще се окаже, че доста фирми спират работа за по половин година.
- Разчитате на собствени ресурси
Често срещата грешка е маркетинг отделите да се опитват да разчитат само на собствените си ресурси за поддържане на съдържанието си. Ако в една голяма компания, това е реалистично като подход и е свързано с икономии от мащаба, то в малкия и среден бизнес подобен подход може да се окаже не толкова добър избор. Маркетинг мениджърът макар да има сериозен опит върху продуктите и услугите на компания, много често няма необходимите умения, за да отговори на абсолютно всички изисквания на динамичния дигитален пазар. На пример ще посоча наш клиент, който управляваше сам кампаниите си в Google Adwords при средна цена на дума от 0.70 лв., само след нашата намеса, средната стойност на инвестицията му спадна до 0.30 лв.