Тенденции в дигиталния маркетинг 2021

Горещите тенденции в дигиталния маркетинг … или 2021 – маркетинг на две скорости.

След като 2020 г. ни разтърси с неочаквани събития, трябва особено голяма смелост, за да се наеме човек да предсказва какво ни чака от тук нататък. И все пак… ако все още не сте напълно готови с плановете за 2021 година. Или пък ви е трудно да се ориентирате в бързо променящата се среда в дигиталния маркетинг. Ние от DMG решихме да ви представим няколко тенденции в дигиталния маркетинг, които да вземете предвид, за да се изстреляте поне няколко крачки пред конкуренцията.

Един бърз коментар за начало. Дори маркетинговите планове за годината да са вече готови. Дори да имате яснота как искате да постигнете целите си. Ако можем да си вземем един урок от 2020 г., то това е необходимостта от бърза адаптация към всяка промяна. Способността на компанията да създава стабилни планове и едновременно с това да се приспособява към неочакваното са двата ключови фактори за успеха на всеки бизнес.

Съдържание, content, но в малко по-широк смисъл на думата

Не, тук няма да говорим само за това, което пишете в блога си. Тук искаме да коментираме цялостната „продукция“, която излиза от маркетинговия ви отдел и влиза в контакт с целевите ви аудитории. От изключителна важност е тази година да обърнете внимание на стратегическото планиране при създаването на каквото и да било съдържание. Особено това представящо бранда ви пред неговите настоящи и бъдещи потребители.

Персонализация плюс доброто старо пазарно сегментиране.

Всички знаем, че силата на дигиталния маркетинг е във възможността потребителските групи да бъдат детайлно сегментирани. „Раздробени“ до най-малък детайл. Искате рекламата ви да се показва на майки с новородени бебета – ок. Искате да достигнете до собственици на луксозни автомобили – няма проблем.

Специалистите предвиждат, че тази година все по-голяма част от брандовете ще се възползват от възможността за работа с все по-тесни целеви аудитории. По този начин ще имат възможността да предоставят още по-персонализирано съдържание.

Съветваме клиентите си да побързат и също да се възползват от тази възможност. Приемането на GDPR и задължителните съгласия от страна на потребителите за събиране на бисквитки са на път да променят драстично начина по който се таргетират потребителите. Повече за това можете да видите в статията за семантиката в дигиталната реклама.

Социалното включване е част от тенденциите в дигиталния маркетинг.

Специфичните проблеми на американското общество имат изключително голямо влияние върху възприятията по света като цяло. В последните години се очертава ясна тенденция за увеличаване на броя потребители, които искат съдържанието, което получават да включва всички основни групи в обществото. Независимо дали става дума за пол, раса, религия и др.

И макар в България този процес да е сравнително бавен, през настоящата година предстои в трудовата сила да се включи т.нар. поколение Z. То е израснало с изключителното многообразие от лица и събития в Instagram, Snapchat… а днес и TikTok. Да се говори на това поколение ще бъде едно от предизвикателствата пред маркетинга в социалните медии.

Правилният подход може да се окаже разликата между успеха и провала за много компании.

Устойчивост.

Да, хората днес искат да знаят, че предпочитаните от тях брандове са екологично отговорни и очакват да чуят това в комуникацията си с тях. В международно проучване на Нилсен, 81% от участниците са силно убедени, че компаниите трябва да помогнат за опазването на околната среда. Това прави задължително включването на ясно изразена позиция на брандовете в комуникацията с потребителите.

Очакваме, че все повече компании ще променят стратегиите си на глобално ниво и ще включат темата в съдържанието, което предлагат на клиентите си.

От общото към частното.. SEO тенденции в дигиталния маркетинг

Снипети.

До скоро битката беше как линка към страницата ни да излезе на първо място при органично търсене или пък как да спечелим бида при реклама в търсачките. Е, това вече е история. Ако искате да спечелите новата първа позиция в Google, трябва да настроите SEO-то си за работа със снипети.

Веднага признаваме очевидното – технологията работи най-добре в англоговорящия свят. От друга страна, това дава възможност на компаниите в България да се възползват от вече очерталата се тенденция и да заемат първите места в надпреварата за вниманието на потребителя.

Така че, ако искате да видите компанията си в снипет, ще трябва бързо да пренастроите SEO стратегията си. След което да направите необходимите промени в съдържанието на сайта си. Снипетите работят с дълги ключови фрази, каквито са въпросите например.

Това означава, че в сайта си ще трябва да отделите особено внимание на това при кои въпроси искате да се появявате и да дадете възможно най-добре структурираните отговори. Съдържанието на снипетите може да приеме различни форми – от обикновен текст в отговор на даден въпрос, през списъци със стъпки за изпълнение, до видеа. Ще трябва да се постараете.

Търсене по снимка или видео.

Как търсите обикновено? С ключови думи, нали? С промяната на потребителските навици за ползване на все повече визуално съдържание се увеличава и значението на търсенето по снимка и видео.

Тази година всички брандове, които искат да бъдат в крак с новостите трябва да обърнат внимание на SEO техниките свързани с търсене чрез снимка. Това важи в особено голяма степен за e-commerce компаниите.

Те тепърва ще трябва да се адаптират, от една страна към повишеното търсене на услугите им от потребителите и от друга – от все по-нарастващата конкуренция в сектора.

Споделихме някои от наблюденията си за развитието на дигиталния маркетинг тази година. С ясната представа, че промените тепърва предстоят, искаме да кажем на своите клиенти, че част от нашата работа е постоянно да следим новите тенденции и да търсим варианти за подобряване на резултатите от кампаниите, които правим. Бързите промени в стратегията за комуникация на даден бранд са изключително трудни, но с помощта на дигиталните технологии можем да вземем най-доброто от това, което пазарът ни предлага.

Потърсете ни за разговор и консултация.