Пет книги за дигитален маркетинг през 2018 г., които искаме да си вземем за лятната ваканция
За някои летните почивки приключиха, за други тепърва започват. Най-горещият месец от годината (надяваме се) – август – и тази година ни очаква с обещания за морски вълни и почивка от ежедневието. А какво върви най-добре с почивка, сетихте се – хубава книга.
В морето от книги, които се издават всеки месец понякога е трудно да се ориентира човек какво да купи и кое ще му бъде интересно и полезно. Затова тази година си направихме труда да се огледаме какво ново има на книжния пазар и естествено по темата, която ни вълнува най-много – дигитален маркетинг.
Ето и нашият избор за няколко книги, които бихме искали да вземем със себе си на морето.
Двама от най-големите специалисти в контент маркетинга продължават своята серия от книги с килър заглавие, което може да заинтригува всеки изкушен от маркетинг тематиката като цяло. Книгата се базира на разбирането, че промяната в пазарните условия трябва да доведе и до промяна в установения начин по който работят маркетинг отделите последните 75 години. Нямаме търпение да разберем дали 4,7 рейтинга на книгата в Амазон е заслужен.
Продължаваме с контента явно и предимно, защото споделяме мнението на автора, че бизнесът никога не е просто бизнес, винаги става дума за връзки и лични преживявания. Авторът на книгата – Джон Хол е създател на компанията Influence & Co., която в момента е една от „най-обещаващите компании в САЩ“ според Форбс. Целта на книгата е да даде полезни съвети как да използваме съдържанието, за да поставим брандовете, с които работим, на първо място в съзнанието на десижън мейкърите.
Харесахме си и една книга от миналата година, която звучи обещаващо. Всички маркетолози виждаме с каква скорост се развиват мобилните технологии и огромното им влияние в дигиталния маркетинг. Само за няколко години мобилната реклама зае почтено място сред предпочитаните рекламни канали и продължава да расте. Така че всяко добре написано четиво по въпроса е добре дошло. Автор на книгата е Анандия Гус, професор в училището по бизнес на Ню Йоркският Университет и през 2017 е признат за един от 30-те човека, които най-вероятно ще определят бъдещето на бизнес мениджмънта от Thinkers50.
Накъде без социалните медии?! Книгата ни заинтригува със сравнението, което прави между социалните медии и правилата в света на биологията. Постоянните промени между различните социални медии, както и вътре в самите тях изискват от нас дигиталните специалисти да разбираме в детайли характера им на дълбока свързаност. По този начин ще бъдем в състояние да предложим на клиентите си много по-точни от стратегическа гледна точка планове за управление.
Стратегическото планиране е в основата на всички успешни маркетингови дейности. В днешния променлив свят всяка възможност за по-дълбоко разбиране на успешните и доказано работещи стратегически подходи може да представлява перцето, което надделява при взимането на правилните решения за бизнеса. Рита Гънтър МакГрат е професор в Columbia Business School и световно признат експерт в стратегическото планиране.
А хубавото на днешната дигитална епоха е, че дори не е необходимо да се подготвяме предварително, за да занесем интересно четиво на плажа. Всяка от предложените книги е на разположение в дигитален формат. Заповядайте с нас, Digital Marketing Group, на интересно дигитално приключение с книгите, които подбрахме за лятната ваканция.




