Изграждане на уеб сайтове

Наръчник на начинаещия клиент: 5 стъпки преди да разработите новия си корпоративен сайт

Ако Вашият уебсайт е с поостарял дизайн, изглежда скучно и бледнее пред тези на Вашите конкуренти, имате нужда да обърнете внимание на тази статия. Един лош уебсайт може да накара посетителите да се съмняват в надеждността и правдоподобността на Вашата компания, което ще се отрази на баланса в края на месеца.

Вашата корпоративна страница може да не се представя добре по много причини – да е обикновена, да не е съобразена с клиентите ви, да е във формат, който изглежда добре само на едно устройство, да не е визуално привлекателен или да му липсва ясна маркетингова стратегия.

Дигиталният свят е пълен със сайтове, които имат същите проблеми. Ако, обаче, имате желание да отделите време за генерално подобрение на представянето си в интернет, подготвили сме ви основните 5 стъпки, за да създадете един истински функционален уебсайт.

Първа стъпка: Започнете от стратегията

Опитайте се да разпишете ясно Вашето разбиране на пазара на компанията Ви, клиентска Ви база (кои и какви са хората) и посетителите. Всички хора, който попадат на интернет страницата Ви си имат причина – те са в търсене на решение на даден проблем. Дали Вашата компания може да го реши?

Акцентирайте на един основен елемент – това, с което сте най-добри, или това, което искате да почувства или изживее посетителя, или какъв проблем можете да разрешете. Основната цел на уебсайта е да помогне на съществуващите и потенциалните клиенти да намерят необходимата им информация бързо и ефективно.

Много клиенти очакват агенцията да намери решение на този въпрос. Но фактът е, че клиентът е този, който трябва да си познава най-добре бизнесът и да може да го предаде и преразкаже на агенцията. Агенцията може да ги направлява в стъпките и да им даде насоки как да подобрят представянето си.

Втора стъпка: Разбирайте нуждите на индивидуалните посетители по-добре

Чрез разбирането на наклонностите на клиентите , техните мотиви и как те по принцип вземат решения, може да се разработи архетип са всеки вид купуваческо поведение. Водени от тази информация , можете да приспособите комуникационната стратегия на Вашия сайт, за да говорите с Вашите предпочитани клиенти, да отговаряте на индивидуалния им нужди, да ги подтикне да действат. Този процес трябва да се осъществи преди да се развие Вашия сайт, а не след това. Когато казват хората: Ако знаеш къде ги сърби, можеш да ги почешеш!

Колкото повече знаете за процеса за взимане на решения на вашите клиенти, толкова по-добре можете да приспособите Вашия дизайн, глас и съобщения към техните нужди.

Стъпка три: Изберете най-добрия програмен език

Повечето компании не избират езика, на който искат сайта им да бъде програмиран, а вместо това те обикновено първо избират агенция, която да се справи с това. Въпреки това, този процес е малко отзад-напред: така ще получите сайт в какъвто език агенцията препоръчва .

Обикновено една агенция ще препоръча само езика, с който те имат опит. Дори повечето от техните клиенти в крайна сметка да имат добре изграден уеб сайт, те не знаят всички възможности, от които са можели да се възползват. Докато всяка агенция има обособено мнение и предпочитания, нека нуждите на вашата компания да бъдат движещата сила в решението Ви.

Изберете програмен език, който ще създаде стойност за Вашия сайт, а не просто този който е удобен на програмистите, с които работите.

Ние например предпочитаме да работим с Wordpress, но има сайтове, които не са подходящи за тази платформа и бихме или отказали поръчката на клиента, или бихме го насочили към други наши колеги, които могат да му свършат необходимите услуги.

Четвърта стъпка: Създайте карта и визуален чертеж на сайта.

Помогнете на клиентите си да намерят това, което търсят с лекота. Не е добре те да трябва да кликнат няколко пъти, само за да разбера какво прави Вашата компания. Чрез създаването на основата за вашия уеб сайт, можете да оформите желаните пътеки и курсове на така нареченото „дигитално пътуване“ за всяка личност .

Стимулирайте на пътуването всеки купувач, който се е озовал на началната страница, като включите различни ресурси и инструменти, за да им помогне да научат повече за Вашата компания бързо. Разработете различни пътища, които насочват към ландинг страници с форми за попълване, които ще ви помогнат да превърнете посетителите в потенциални клиенти и да предизвикате допълнително им излагане на ресурсите в рамките на Вашата старателно развита стратегия.

Помислете за вашия сайт като за права магистрала – път, който лесно предлага спирки, които са от значение за всеки посетител. За да се създаде голяма магистрала трябва да има сериозно планиране , същото важи и за Вашия уеб сайт. Старателно планирате Вашия сайт с помощта на карта на сайта и така наречения – wire frame – визуален чертеж на уебсайта .

Пета стъпка: Оптимизирайте дизайна за различни устройства

Ако вашата компания не се е съобразила с промените в консуматорското поведение към широката употреба на смартфони, то вашият сайт със сигурност страда. Според доклада за мобилни апликации на comScore, “Мобилните версии много бързо са се развили и стават водещата дигитална платформа. Общото използване на смартфони и таблети се равнява на 60% от времето прекарано с дигитални медии в САЩ.“

Вместо да използват настолния си компютър или лаптоп, много потребители влизат на Вашата страница през своя телефон или таблет. Преди време е било много трудно да се създаде уебсайт, а да не говорим за мобилната му версия. За щастие това вече не е така. Адаптивният уеб дизайн позволява на Вашата страница автоматично да се приспособява за всяко устройство.

Тук можем да посочим сайтът на НДЕФ, който беше обновен с наша помощ. Лесният му формат за четене на мобилно устройство Ви позволява да намерите необходимата информация бързо и удобно. А нека споделим и един полезен трик: Ако искате да проверите дали един сайт работи добре и на мобилно устройство, намалете размера на прозореца, докато работите на настолен компютър или лаптоп, до размер подобен на Вашия смартфон или таблет и вижте как се справя конкретния сайт с визията и интерфейса си в такъв размер.

Бъдещето е мобилно!
Дай, за да ти се даде!

За да капитализира върху многобройните възможности на модерния уебсайт, Вашата компания трябва да действа систематично и подредено. Започнете със стратегическо планиране, оценете новите технологии, които подхождат на целите на Вашата компания и създайте уебсайт, който отговаря на нуждите на Вашите клиенти. Ако поставяте клиентите на първо място и решавате техните проблеми ефективно и по привлекателен начин, ще видите как дивидентите на Вашата компания нарастват драстично.