Накъде отива инфлуенсър маркетингът у нас
Ефективно ли е използването на инфлуенсър маркетинг и какви са тенденциите в България за 2018?
Блогърите и инфуенсърите се превърнаха във водеща тенденция в дигиталния маркетинг още през 2017 г. И според повечето брандове (ако бъдем точни – 86% от компаниите в Америка), които са се възползвали от услугите им, са били доволни от резултатите. Но e добре да знаем, че България не е Америка, и не можем да сравняваме Емил Конрад с PewDiePie. Истината е, че у нас инфлуенсър обществото тепърва узрява и ще е нужно още време, за да работи ефективно.
Ако продуктът Ви е насочен към по-млада аудитория – да речем между 15-25 годишна възраст, тогава определено няма да имате проблем с намирането на подходящ инфлуенсър. Обществото на beauty влогърите и lifestyle блогърите у нас се е увеличило главоломно през последната година. Но бъдете внимателни в подбора. Проблемът е, че често инфлуенсърите у нас нямат културата да подбират брандовете, с които работят. Това може да бъде неприятно, ако не искате продуктът Ви да бъде промотиран редом до тоалетна хартия. Затова е добре да подбирате блогърите/влогърите и преди да вземете решение с кого да работите да се поинтересувате какъв опит имат те в сферата и с какви брандове са работили.
Инфлуенсър маркетингът през 2018
През 2018 инфлуенсър маркетингът ще бъде по-добре регулиран от преди. Промените във Facebook алгоритъма са един от важните фактори, които ще повлияят положително на ефективността на инфлуенсърите. Очакванията са инфлуенсърите да се превърнат в добър канал, който да включите в маркетинговата си стратегия. Най-вече, защото тези хора имат истински активна фен база, с която комуникират всекидневно. Ако съчетаете достатъчно добре Вашия продукт с таргет групите, които следват набелязаните от Вас личности, резултатът може да е завидно добър.
С голямо преимущество ще са блогърите/влогърите, които са запазили личните си профили във Facebook. Те ще имат по-добра достижимост, спрямо бизнес профилите, които значително ще намалят своя рийч след промените.
Има два вида инфуенсъри, с които можете да работите за утвърждаването на бранда си – Микро и Макро инфлуенсъри.
Микро инфлуенсърите тепърва ще се утвърждават
Микро инфлуенсърите са следвани от по-малко хора, но от различни, отбрани и сегментирани аудитории, които иначе трудно бихте могли да достигнете. За жалост инфлуенсърите с подобен нишов профил все още са малко за определени сегментирани аудитории. В България те или още не са узрели, или имат слаба популярност, или просто не съществуват. Разбира се, няма как да се дразним на този факт, при положение, че целият хайп около блогърите и влогърите започна едва преди 3-4 години. Това маркетинг ядро тепърва ще се утвърждава у нас.
Ако продуктът Ви е насочен към определена персона със специфичен профил – микро инфлуенсърите могат да Ви свършат перфектна работа.
Макро инфлуенсърите могат да бъдат много полезни при определени условия
Макро инфлуенсърите са тези личности, следвани от голям брой хора с общ интерес. Ако продуктът Ви покрива няколко вида аудитории и не е строго индивудуален за Вашата таргет група, то работата с 1-2-ма макро инфлуенсъри може да Ви свърши отлична работа. Те имат голямо влияние и много последователи, но имайте предвид, че това се трупа с време. Ако избраният от Вас блогър/влогър се занимава професионално с това от по-малко от половин година и има милион последователи, може би има нещо гнило.
Все пак, инфлуенсър маркетингът е един ефективен канал, който добре може да подкрепи цялостната стратегия на Вашата дигитална кампания. Ако намерите правилния човек за задачата и работите задружно, резултатите определено ще са впечатляващи.
Ако смятате, че Вашият бранд може да се възползва от инструментите на инфлуенсър маркетинга, но все още имате колебания как да подходите или къде да намерите подходящите блогъри/влогъри, потърсете ни на welcome@digital-marketing.bg. Ние с удоволствие ще отговорим на въпросите Ви и ще потърсим най-ефективното решение заедно с Вас.