Viber реклама и бизнес съобщения

но има много повече

Viber е световна платформа за бързо и ефективно общуване между потребители в 190 страни по цял свят. А България е една от топ държавите по потребление на платформата с 94% покритие на смартфоните в страната. Кой бизнес може да си позволи да пропусне такава възможност?

Какво представлява Viber?


Какво се случва за една минута в мрежата на Viber?

3 милиона активни потребители провеждат 375 000 обикновени разговори и още 50 000 конферентни разговори, разменят си 3,9 млн. съобщения, 1,2 млн. снимки, 400 000 видеа, 250 000 стикери и 300 000 лайкове, а Push нотификациите са 3,8 млн.

Viber е най-популярната платформа за незабавни съобщения в България.

Вайбър Ви позволява да се свържете с клиентите си на всяка стъпка от тяхното бранд или „клиентско пътешествие“. Възможностите за реклама, разширяване и поддръжка на клиентската база са многобройни и непрекъснато се разширяват.

Можете да привличате нови абонати като поканите потребителите на Viber да се свържат с Вас, за да получават предложения, свързани с техните интереси и новини от Вас. Във Viber можете да общувате с новите си клиенти, като ги разграничите от постоянните си и като им изпращате специални оферти, за да ги спечелите. Можете да предоставите възможност клиентите си да пазаруват бързо и сигурно без да се налага да влизат в различна платформа. Можете да поддържате контакта като интегрирате Системата за управление на взаимоотношенията с клиентите (CRM), за да предлагате на клиентите си съпорт по всяко време. И това далеч не е всичко…

Реклама във Viber с DMG?


Рекламата във Viber е специфичен канал, чрез който можете да достигнете до 94% от смартфоните в България, което е безпрецедентно. Разбира се, големият обхват сам по себе си не означава автоматично и достигане до всички. Затова е изключително важно да се определят отлично както дългосрочните цели на компанията, така и конкретните цели на всяка нейна кампания. Ние имаме дългогодишен опит в сферата на дигиталния маркетинг и постоянно следим новостите на пазара. В същото време залагаме и на инструментите, в чиято ефективност сме се убедили във времето, защото вярваме в златното правило, че когато нещо работи ефективно, то не бива да се сменя.

Отправна точка за нас е крайният резултат, към който се стремят клиентите ни. Затова и съобразяваме всяка нова концепция, която изработваме детайлно, с тях. До успеха може да се стигне по много пътища, но ние не избираме винаги изпитания, а най-подходящия в конкретния случай и с конкретната платформа, която в случая е Viber.

Как работи рекламата във Viber?


Има три вида рекламни послания, които можете да изпращате по Viber – реклама, стикери и филтри (lenses).

Рекламата може да бъде облечена в ненатрапчиви формати, подходящи за изграждането на Вашия бранд и увеличаване на ангажираността на клиентите Ви.

Стикерите са интерактивно решение за достигане на по-широк кръг от потребители, защото лесно могат да станат вайръл и по този начин да увеличите Вашите абонати.

Viber филтрите са инструмент за добавена реалност, захранван от Snap – водещият световен производител на добавена реалност. Благодарение на добавената реалност потребителите могат да се разкрасяват, както и да добавят 3D елементи към снимки и видеоклипове, като животни, предмети и т.н., и незабавно да ги споделят във Viber или да ги запазват в галерия.

Рекламите във Viber се разпространяват по няколко начина. Бихте могли да заложите рекламно съобщение да се покаже сред нишката от лични съобщения на Вашите клиенти, с ограничение на знаците до 1000 символа и бутон за подканване към действие, с възможност за видео също. Бихте могли да изпратите реклама и в нишката с бизнес съобщенията, което да съдържа желаното от Вас послание.

Рекламни формати


Рекламите могат да отведат потребителите почти до всякъде, където искате – чатбот, канал, уебсайт, лендинг страница (целева страница) и т.н. Най-добре е винаги да започвате с няколко реклами в ротация и да видите коя се представя по-успешно, за да оптимизирате посланията в тази посока.

Изключително важно е да избирате рекламния формат, който е най-подходящ за както за Вашата настояща кампания, така и за дългосрочните цели. В този смисъл Viber може да Ви предложи разнообразни формати, подходящи за изграждане на бранда, ангажиране на публиката и представяне – не само за мобилен телефон, но и настолен компютър.

Можете да имате мобилна нейтив реклама във Viber в чатовете на Viber, които са най-гледаният екран във Viber, с потребители от всички възрасти и държави (с 1,92% средна честота на кликване). Друг вариант е да комбинирате обаждания и контакти на един екран, което увеличава трафика и Ви позволява да достигнете до Вашите клиенти преди те да Ви наберат (с 0,96% средна честота на кликване). Във Viber More можете да достигнете до повече потребители, които посещават магазина за стикери на Viber, абонират се за планове за международни разговори или актуализират профила или настройките си (с 1,45% средна честота на кликване). Чрез кутията за бизнес чат имате възможност за рекламиране в каналите на любимите на потребителите марки, с които си взаимодействат (с 3,5% средна честота на кликване).

Можете да заложите богата мобилна медийна реклама във Viber след приключване на обаждането в мултимедиен рекламен формат, който се появява, когато потребителят приключи разговор. Тя може да включва анимирани визуализации, текст и бутон с призив към действие (с 0,87% средна честота на кликване). Във Viber Explore Вашата марка може да присъства заедно със съдържание за премиум марки, което нашите потребители харесват (с 1,5% средна честота на кликване).

Отделен елемент е рекламата на Viber за десктоп. Тя може да е дисплейна и нейтив – една реклама в долния ляв ъгъл на нашето приложение за компютър, в зависимост от размера на екрана на потребителя (с 0,40% средна честота на кликване). Можете да имате и видео – 30-секундна реклама на премиум място за излъчване на Вашето послание към нашите най-ангажирани потребители. Заглушена по подразбиране и без възможност за пропускане (с 1,71% средна честота на кликване и 90% гледаемост).

Опции за таргетиране


Чрез Viber вие можете да таргетирате своите редовни клиенти като подобрите комуникацията с тях, като ги опознаете по-добре и им предоставите това, от което имат нужда. Като съсредоточите колкото се може повече от контакта с тях в един-единствен канал – затова Viber предоставя възможността и за пазаруване и транзакции. В същото време можете да потърсите и потенциални клиенти като позиционирате реклами по различни параметри – демография, интереси, поведение.

Ценови модели


Рекламата във Viber се купува на база CPM (цена за 1000 бр. импресии).  Прави се предварителен медия-план с гарантирани импресии и заложено таргетиране по целеви аудиториии. Ние управляваме комбинация от всички мобилни разположения, за да достигнем до аудиторията и да покажем рекламата в точното време и място в определен момент.

Измерване на резултати


Изключително важно е да измерваме резултатите, защото те ни дават отправна точка за продължаване или промяна на посоката на рекламната кампания. За рекламите във Viber ще получавате ежедневни отчети от рекламния сървър с импресиите, броя кликвания върху рекламата в проценти (CTR) и вложените разходи.

Вижте и някои от другите услуги, които можем да Ви предложим в платформата на Viber

Бизнес съобщения

Отделен и много важен елемент тук са бизнес съобщенията, които ненатрапчиво и ефективно приближават марката Ви към клиентите. Наличието на бизнес акаунт показва надеждността Ви като марка.

Сред предимствата на бизнес съобщенията за клиентите е фактът, че всички Ваши съобщения (транзакционни, за промоции или разговори) ще идват в единен канал и ще се подреждат в една нишка. Това улеснява клиентите да търсят в историята на съобщенията си и предлага по-бърза и опростена комуникация между клиента и марката. Освен това ограничението е до 1000 знака, което е много повече от стандартни sms съобщения. В тях могат да бъдат заложени както линкове, така и бутони, водещи към Вашата страница, съобщения за сваляне и видеа.

Можете да изграждате връзка с клиентите си като използвате транзакционни, промоционални и съобщения тип разговори; чрез еднократни пароли; чрез съобщения тип поддръжка на клиенти; чрез възможност клиентите да задават въпроси и да споделят отзиви в реално време, да правят резервации и да планират, да управляват поръчките си и да получават полезна информация.

Във Viber чатбот можете да си взаимодействате с потребителите във Viber чрез това външно автоматично приложение. Чатботът може да функционира на принципа на изкуствен интелект, живи агенти и автоматични или ръчни процеси. Чрез него можете да предлагате своите онлайн услуги, да управлявате връзките с клиентите, да разпространявате игри, да стартирате анкети, да генерирате потенциални клиенти, да разрешите покупки в приложението директно от чатбота. Форматите на Чатбота също могат да бъдат различни в зависимост от Вашите нужни.

Можете да развиете свой собствен комуникационен канал с Вашите клиенти, в който да заложите различни цели. Чрез канала си можете да достигнете до потребители в различни страни по света. Удобството е, че няма да Ви се налага да модерирате членовете на канала, защото само администратори и суперадминистратори могат да публикуват в него. А предимствата за потребителите са други – за разлика от повечето социални медии, които автоматично предлагат съдържание в основний фийд на всеки потребител, Viber Channels им позволява да се абонират за съдържание според интересите им.

Как рекламата във Viber помага на бизнеса


Рекламният пазар в социалните платформи е пренаситен и потребителите често минават мимоходом през рекламите в различните канали, ако не ги игнорират напълно. Едно от предимствата да рекламирате във Viber сега обаче е, че като платформа в този смисъл той още не е така разработен и експлоатиран, както всички останали социални мрежи у нас. Бъдете сред първите, отличете се от конкуренцията си не само с иновативност, но и с точно премерени послания в неочакван формат. По-добрите взаимоотношения с клиентите са само на едно съобщение разстояние във Viber, така че нека ги измислим и осъществим за Вас!

С какво можем да сме ви полезни?


Като анализираме бизнес стратегията на Вашата компания, ние ще изградим в нейните рамки стратегия за включване на Viber като още една платформа за комуникация с Вашите настоящи клиенти чрез полезна за тях информация, увеличаване на ангажираността на наскоро придобитите Ви клиенти и достигане до нови клиенти. Като лицензиран партньор на Viber ще разработим и пуснем различни реклами, съобразени с всяка конкретна Ваша рекламна кампания. Можем да координираме създаването на Вашия персонален чатбот чрез наши програмисти, така че той да отговори най-точно на нуждите Ви. Освен това можем да предложим интеграция с Infobip, чрез който може да управлявате Вашите контакти не само във Viber, но и в редица други платформи.

Вижте още


ИМАТЕ НУЖДА ОТ ОТЛИЧНО ПРИСЪСТВИЕ ВЪВ VIBER?