Създаване на съдържание

Защо си струва да инвестираме в качествено съдържание?

Инвестицията в качествено онлайн съдържание е еднократен разход, който компанията прави, но ефектът от нея е дългосрочен. Опитът ни през годините ни дава основание смело да заложим на следните твърдения за ползите от създаването на уникално текстово, графично или видео съдържание:

1. Най-добрият инструмент за SEO
Това можем да го твърдим смело. Създаването на голям брой уникални статии съдейства както на нас самите, така и на нашите клиенти да присъстваме регулярно, на практика почти безплатно (по-точно с еднократна първоначална инвестиция), в първите страници на търсачките години наред. Това е най-добрият инструмент за оптимизация не само според нас, но и според редица гурута в онлайн оптимизацията. Професионални платформи като SEMRush, Ahrefs и т.н. препоръчват създаването на качествено съдържание за брандовете и го ранкират като безапелационния фактор номер едно за SEO.
Отлично разработеното съдържание освен всичко друго работи дългосрочно. Една правилно написана статия, страница или блог пост става по-ценна с времето (а и може от време на време да я актуализирате).

Нашият съвет: Ако избирате онлайн оптимизатор, и в неговата стратегия не присъства разработването на уникално съдържание, се откажете от него. Вероятността той да прави т.нар. black SEO е голяма. Това може да работи в краткосрочен план, но след като спрете работа с него, вероятността сайтът ви да “падне” е изключително голяма.

2. Намалява разходите за дисплей реклама
Голяма част от дисплей рекламата в България минава през Google Adwords (ако изключим т.нар. премиум реклама, тоест директните сделки с издателските групи). Ако правилно сте написали статиите и сте подредили архитектурата на онлайн страницата си, то почти всяка една вътрешна страница може да се превърне в ландинг страница, която да продава вашия продукт или услуга. Google Adwords и другите подобни платформи за дисплей реклама анализират страниците, които водят към вашите реклами. Ако тези страници са добре написани и структурирани, то вашата реклама струва по-малко.

Нашият съвет: Добрата маркетинг стратегия е още при писането на съдържанието да имате предвид, че може да ползвате всяка статия като реклама на вашия бизнес и да насочите към нея дисплей реклама.

3. Работи дългосрочно за компанията и целите й и на практика е най-евтината реклама
Създаването на съдържание, погледнато в краткосрочен аспект, е скъпо удоволствие. Трябва ви цял набор от специалисти:
– опитен маркетолог, който да създаде контент план;
– после ви е необходим автор, който да създаде съдържанието;
– текстов редактор, който да нанесе стиловите корекции;
– технически редактор (ако както нас работите с много тежко специализирани B2B брандове), който да проверите терминологията и да я актуализира;
– коректор, който да изчисти правописните и граматическите грешки;
– дизайнер, който да оформи визията към статията;
– онлайн редактор, който да качи статията и да я оформи красиво, да я оптимизира.
Всичко това струва средства за компанията и отнема време. Ако гледате на този тип стратегия краткосрочно и търсите бързи печалби, може да ви се стори не толкова ефективно да инвестирате в контент маркетинг. Ако обаче сте умни и имате дългосрочни цели за компанията/бранда си, то ще оцените, че тази първоначална инвестиция ще се изплати във времето и ще работи дълго след като е била качена в онлайн среда.

Нашият съвет: Най-доброто съдържание се прави от екип от специалисти, а не от единични експерти. Доверявайте се на екипи с доказан опит и с разностранни умения.

4. Съдейства на потребителите да получат по-ясна, точна и коректна информация
Основната цел на контент маркетинга е да помогне на потребителите да получат полезна информация по темите, които ги интересуват. Поради това е важно да създавате съдържание с ясната мисъл за човека, който искате да го прочете. Ние, например, си имаме персона за всяка една статия (това е конкретен човек, когото познаваме и знаем, че пишем за него). Старайте се да отговорите на въпросите, които хората търсят, говорете на езика, който те ползват, улеснете ги при визуализирането на информацията.

Нашият съвет: Като създавате съдържание, пишете преди всичко за потребителите си, не за компютрите.

5. Съдейства за реализирането на успешна стратегия в социалните мрежи
Имате качествено съдържание на вашия сайт, значи имате качествено съдържание и за социалните медии – а както знаете, днес хората прекарват повече време във Facebook, Instagram , YouTube, LinkedIn, отколкото където и да било другаде в онлайн пространството.
Споделяйте задължително новото съдържание, което пишете, и в социалните медии. Разбира се, оформете го в съответствие с изискванията на съответната социална мрежа и го споделете в подходящия ден и час. Някои статии си заслужава да бъдат спонсорирани и така да спомогнат за постигане на желаните от вас цели. В някои наши кампании в социалните медии залагаме изключително много на създаването и споделянето на информация и резултатите са изключително добри.

Нашият съвет: В зависимост от стратегия ви, отделяйте по-малки или по-големи бюджети за спонсориране на вашето съдържание в социалните мрежи.

6. Повишава ангажираността на потребителите
Хората обичат да виждат, че фирмите, с които работят, са живи. Един от показателите за това е актуализирането на информацията в онлайн среда. Това важи особено силно за потенциалните клиенти, които все още не ви познават. Тъй като една статия е трудно да обхване целия спектър от потребителски персони, индивидуални интереси, моментни нужди и т.н., създаването на регулярност на публикациите е удачен начин да постигнете този ефект.
Ако работите с B2B брандове, това е може да е от ключово значение за вашия бизнес, защото вашите потребители ще следят онлайн присъствието ви не само за забавление, но и за обучение.

Нашият съвет: Като създавате съдържание, не се опитвайте да угодите на всички. Пишете за конкретния човек, макар и така да постигнете по-малко покритие.

7. Помага при управлението на нюзлетъри
Имейл маркетингът не е отживелица. Той продължава да бъде един от най-мощните и изгодни инструменти за промотиране на вашия продукт и услуга. Регулярните нюзлетъри помагат на вашите клиенти да бъдат в час с актуалните неща около бранда ви. Направен качествено и с добре премерена периодичност, имейл маркетингът може да помогне на клиентите ви да получат лесно достъпна информация за компанията ви и да се запознаят с нея, когато те пожелаят, без да им се натрапвате.
Ако имате създадено качествено съдържание за вашия сайт, то може лесно и бързо да бъде интегрирано в мейлинг системата ви и да бъде разпространено до желаната от вас клиентска база.

Нашият съвет: Имейл маркетингът трябва да се планира много внимателно, за да не постигнете точно обратен на желания от вас ефект.

Ако имате нужда от нашите професионални услуги за контент маркетинг, ни пишете на welcome@digital-marketing.bg