Как да пишем съдържание за уеб

Въпросите, които да си зададем преди да започнем да пишем съдържание

Какви са твоите цели?

Ясно е, че целта на маркетинга е да продава все повече и повече. Но това е само върхът на пирамидата. Вашата организация трябва да извърви голям път заедно с потребителя, докато той ви се довери и купи от вас за първи път. Ето защо е необходимо да имате метрики, които отразяват действителността много по-добре от финикийските знаци и от момента “сега”.

При определянето и създаването на съдържание важи същият метод.

Ние в “Диджитал Маркетинг Груп” работим по маркетинг модела AIDA, за да можем да определим какви са целите ни при създаване на съдържание.

Ето как го прилагаме:

Етап на готовност на клиента Какво правим за съдържанието си?

Как го измерваме? (някои метрики)

А – action
  •           Създаваме наръчници, които клиентите могат да ползват при своята работа
  •           Създаваме статии, с които напомняме на съществуващите и потенциалните клиенти за предстоящи актуализации в сектора
  •           Брой получени запитвания
  •           Реализиран оборот
  •           Реализирана печалба

 

I – interest
  •        Публикуваме  редовно информация
  •        Участваме в офлайн събития, където също създаваме съдържание
  •       Регистрираме ги в нашата CRM система
  •           Брой проучвателни обаждания на телефона
  •           Брой прочитания на по-дълго съдържание
  •           Брой отворени мейли от нюзлетъра
D – desire
  •           Регистрираме ги в нашите онлайн активи като потенциални потребители и ги сортираме по интереси
  •           Приканваме ги да се регистрират при нас чрез мейл или в социална мрежа
  •           Продължителност на четене на статия/гледане на видео
  •           Брой харесвания на социалните медии
  •           Брой регистрации за нюзлетъра ни
A – awareness
  •           Създаваме по-лежерно съдържание, в което представяме компанията
  •           Създаваме образователно съдържание или така наречените „как да“ материали
  •           Създаваме съдържание, което работи за оптимизацията на онлайн активите ни

 

  •           Влизания в сайта ни
  •           Брой харесвания на пост
  •           Брой споменавания на марката
  •           Брой търсения и органик сърч  на фирмата в интернет/социални мрежи

Важните въпроси…

Кои са моите читатели/слушатели?

Пишете съдържание за отделния човек и потребител. Задавайте си въпроса, защо той би прочел статията и какво би искал да види в нея.

Създавайте различно съдържание за различните хора. Не ги класифицирайте само по 1-2 показателя, а се опитайте да ги обхванете в тяхната дълбочина.

В практиката си, ние ползваме матрица, която има няколко сечения, и които се стараем с всяка наша статия да покрива поне частично. Създаваме по-често съдържание за тези целеви групи, които са най-важни за бизнеса.

Ето няколко примера как класифицираме потребителите си за създаването статията, която четете в момента.

 

Степен на дигитална образованост

Ниска Средна

Експерт

Професия Студенти Маркетинг специалисти Собственици на среден и голям бизнес Собственици на онлайн бизнес
Сектор Инженеринг Архитектура и строителство Транспорт Б2Б решения
Местоположение България Балканите Европа Света
Готовност Съществуващи клиенти Потенциални клиенти Интересуващи се от дигитални услуги Незнаещи нищо за нас


Къде ще се появи моето съдържание?

Днес възможностите са хиляди. Всеки бранд има възможност да се превърне в медия и да разчита само на собствените си канали, за да прави успешен маркетинг. Разбира се, не във всеки бизнес е така, но традиционно използваните канали все повече отслабват.

Това, което ние следваме, при избор на канали за публикуване на съдържание са следните фактори:

  1. Идентифицираме местата, където най-лесно можем да се доберем до целевите ни групи (мястото може да е едно, но може да са и да са няколко). Това биха могли да са интернет страница, блог, социални медии и т.н.;
  2. Тъй като Google решава до голяма степен избора на потребителя, ние мислим как да ни откриват по-лесно, тоест къде и как да позиционираме съдържанието си, за да бъде по-лесно достъпно, както на потребителя, така и на търсачките. И двете страни на монетата са еднакво важни.
  3. Използваме Google Analytics, за да видим от къде идва трафикът.
  4. Планираме внимателно форматите, които създаваме – статии, постове, видеа, картинки, инфографики. Дори да казват и мислят едно и също имаме предвид, че аудиториите ползват различни формати в различни часови зони и на различни устройства.

Какво ми е необходимо, за да създам качествено съдържание?

И тук става въпрос за пари и време. Тъй като всички сме ограничени откъм тези два ресурса, планираме внимателно кога, къде и какво правим или бихме могли да направим.

Измислянето, написването, визуализирането, публикуването и споделянето на качествено съдържание изисква време е екип, който да работи по него. Често нещата не стават от самосебе си и  изискват усърдна работа на няколко човека.

Не бива да забравяме, че онлайн средата е подложена на постоянни промени. Само за няколко месеца може да се окаже, че доскоро актуалните тенденции, които са били използвани са вече демоде. Затова винаги в проектите си включваме и един малък процент, който наричаме “образование”. То е важно, повярвайте ни!

В съвременното забързано ежедневие, улавянето на вниманието става все по-трудна и амбициозна цел, тъй като хората отделят все по-малко време за четене, а реално имате само няколко секунди, за да привлечете вниманието на потребителя. Искате ли да разберете още тайни на атрактивния контент и как да задържим вниманието на читателите? Е, тогава ще намерите повече по темата тук.

Разбира се, ако ви е трудно да пишете, оформяте, управлявате съдържание в интернет, социални мрежи като Facebook, Instagram, LinkedIn, да изготвяте нюзлетъри и градите цялостна концепция за съдържание – ние сме насреща. Имаме опита и желанието да ви помогнем да се концентрирате върху основните си задължения. Останалото оставете на нас.