Въпросите, които да си зададем преди да започнем да пишем съдържание
Какви са твоите цели?
Ясно е, че целта на маркетинга е да продава все повече и повече. Но това е само върхът на пирамидата. Вашата организация трябва да извърви голям път заедно с потребителя, докато той ви се довери и купи от вас за първи път. Ето защо е необходимо да имате метрики, които отразяват действителността много по-добре от финикийските знаци и от момента “сега”.
При определянето и създаването на съдържание важи същият метод.
Ние в “Диджитал Маркетинг Груп” работим по маркетинг модела AIDA, за да можем да определим какви са целите ни при създаване на съдържание.
Ето как го прилагаме:
Етап на готовност на клиента | Какво правим за съдържанието си? |
Как го измерваме? (някои метрики) |
А – action |
|
|
I – interest |
|
|
D – desire |
|
|
A – awareness |
|
|
Важните въпроси…
Кои са моите читатели/слушатели?
Пишете съдържание за отделния човек и потребител. Задавайте си въпроса, защо той би прочел статията и какво би искал да види в нея.
Създавайте различно съдържание за различните хора. Не ги класифицирайте само по 1-2 показателя, а се опитайте да ги обхванете в тяхната дълбочина.
В практиката си, ние ползваме матрица, която има няколко сечения, и които се стараем с всяка наша статия да покрива поне частично. Създаваме по-често съдържание за тези целеви групи, които са най-важни за бизнеса.
Ето няколко примера как класифицираме потребителите си за създаването статията, която четете в момента.
Степен на дигитална образованост |
Ниска | Средна |
Експерт |
|
Професия | Студенти | Маркетинг специалисти | Собственици на среден и голям бизнес | Собственици на онлайн бизнес |
Сектор | Инженеринг | Архитектура и строителство | Транспорт | Б2Б решения |
Местоположение | България | Балканите | Европа | Света |
Готовност | Съществуващи клиенти | Потенциални клиенти | Интересуващи се от дигитални услуги | Незнаещи нищо за нас |
Къде ще се появи моето съдържание?
Днес възможностите са хиляди. Всеки бранд има възможност да се превърне в медия и да разчита само на собствените си канали, за да прави успешен маркетинг. Разбира се, не във всеки бизнес е така, но традиционно използваните канали все повече отслабват.
Това, което ние следваме, при избор на канали за публикуване на съдържание са следните фактори:
- Идентифицираме местата, където най-лесно можем да се доберем до целевите ни групи (мястото може да е едно, но може да са и да са няколко). Това биха могли да са интернет страница, блог, социални медии и т.н.;
- Тъй като Google решава до голяма степен избора на потребителя, ние мислим как да ни откриват по-лесно, тоест къде и как да позиционираме съдържанието си, за да бъде по-лесно достъпно, както на потребителя, така и на търсачките. И двете страни на монетата са еднакво важни.
- Използваме Google Analytics, за да видим от къде идва трафикът.
- Планираме внимателно форматите, които създаваме – статии, постове, видеа, картинки, инфографики. Дори да казват и мислят едно и също имаме предвид, че аудиториите ползват различни формати в различни часови зони и на различни устройства.
Какво ми е необходимо, за да създам качествено съдържание?
И тук става въпрос за пари и време. Тъй като всички сме ограничени откъм тези два ресурса, планираме внимателно кога, къде и какво правим или бихме могли да направим.
Измислянето, написването, визуализирането, публикуването и споделянето на качествено съдържание изисква време е екип, който да работи по него. Често нещата не стават от самосебе си и изискват усърдна работа на няколко човека.
Не бива да забравяме, че онлайн средата е подложена на постоянни промени. Само за няколко месеца може да се окаже, че доскоро актуалните тенденции, които са били използвани са вече демоде. Затова винаги в проектите си включваме и един малък процент, който наричаме “образование”. То е важно, повярвайте ни!
В съвременното забързано ежедневие, улавянето на вниманието става все по-трудна и амбициозна цел, тъй като хората отделят все по-малко време за четене, а реално имате само няколко секунди, за да привлечете вниманието на потребителя. Искате ли да разберете още тайни на атрактивния контент и как да задържим вниманието на читателите? Е, тогава ще намерите повече по темата тук.
Разбира се, ако ви е трудно да пишете, оформяте, управлявате съдържание в интернет, социални мрежи като Facebook, Instagram, LinkedIn, да изготвяте нюзлетъри и градите цялостна концепция за съдържание – ние сме насреща. Имаме опита и желанието да ви помогнем да се концентрирате върху основните си задължения. Останалото оставете на нас.