Brand awareness кампании

Малко полезна информация и съвети, които могат да поставят бранда ви на ново ниво.

“Ефективност” на рекламната кампания е ключова дума за всеки маркетолог. И даже се превърна в популярна маркетингова стратегия в дигиталния свят. Основната причина за това е, че измерването на действията на потребителите ни дава увереност при разпределянето на бюджета, помага за по-лесното одобрение на разходите и по-безпроблемното отчитане на резултатите.

Именно възможностите за измерване на резултатите от рекламните кампании в дигитална среда станаха и една от големите причини за преместването на разходите за реклама от класическите канали към дигиталните.

Въпросът, който си задаваме, обаче е не паднахме ли в капана на прекаленото вглеждане в детайла и липсата на по-мащабен поглед върху брандовете си? Резултатите от отделните рекламни кампании сами по себе си постигат (или пък не) поставените цели за ефективност, но са далеч от голямата картина. Кое кара потребителят да открие марката и да вземе решение за покупка?

Ако искате брандът ви да се развива устойчиво, трябва да сте готови да инвестирате част от бюджета си в канали, които е по-трудно да бъдат измерени, и в кампании, които не са performance ориентирани, споделя Наталия Кирилова, изпълнителен директор на „Диджитал Маркетинг Груп“ ЕООД. 

 

Как разпознаваемостта на бранда може да подобри резултатите от представянето на отделната кампания?

Провеждането на кампании за повишаване на популярността за бранда оказват голямо влияние върху вероятността марката да бъде запомнена. Неслучайно например телевизията, външната реклама и радиото привличат голяма част от бюджетите на водещите брандове. Това е така, защото каманиите в класическите медии обикновено имат висока честота и следователно посланието и асоциациите с бранда достигат до потребителя многократно.

Когато честотата на показване е висока вероятността потребителят да запомни бранда също е по-голяма. Това е изключително важно за резултатите от рекламата, защото ако потребителят не познава дадена марка предварително, намалява и вероятността да закупи съответния продукт/услуга. Установено е, че около 60% от потребителите по света предпочитат да купуват продукти от позната марка, вместо да преминат към нова.

Кампаниите за разпознаваемост (brand awareness) работят и за изграждането на положителен имидж на марката. От една страна те използват често комуникационни канали, за които се вярва, че са по-скъпи и премиум (например телевизия), или пък имат по-голям размер (външна реклама), или действат на рецептори, които са различни от тези на дигиталната реклама (аудио рекламата).

 

Представяме ви няколко съвета за планиране на кампания за популяризиране на марката:

Планиране:

  1. Първата стъпка е да си част от маркетинг усилията си в инвестиране в brand awareness кампании. Това означава част от инвестициите като време, усилия и средства да бъдат заделени с ясната идея, че ще работят само и единствено за популяризиране на марката.
  2. За тази част от бюджета си поставете различни цели от постигане на продажби. Вероятността те да доведат по пряко измерими резултати в продажбено отношение са малки.
  3. Защитете решението си и се убедете в правотата му, за да може да не се откажете в краткосрочен план, което да доведе до намаляване на ефекта.

Творчество:

  1. Инвестирайте в криейтив и не се притеснявайте да платите и повече за него. Добрата визия е обвързана с работата на екип маркетолози, дизайнери и още куп специалисти, чието време е ценно. Добрият криейтив може да издигне марката ви на друго ниво и да защитава по-висока цена, при която да продавате своя продукт.
  2. Уверете се, че изображенията предизвикват емоции и са в съответствие с ценностите и асоциациите за бранда. Това ще увеличи вероятността той да бъде запомнен независимо дали подсъзнателно, или съзнателно.
  3. Също така е хубаво да съдържа ясно послание, позволяващо на потребителя да разбере кои сте вие ​​и какво е вашето предимство, без да се изисква голямо когнитивно натоварване.

Насочване:

  1. Насочвайте рекламата си към по-широка аудитория, за да сте сигурни, че достигате до повече и нови потенциални клиенти. Прилагането само на определени целеви групи ще ограничи мащаба и ще затрудни намирането на нови сегменти от аудитория, които се интересуват от вашия бизнес.
  2. Ако знаете интересите и поведението на вашите ангажирани потребители, тествайте тези специфични поведенчески и контекстуални аудитории отделно, за да намерите повече хора като тях. Това може да помогне за намирането на нови клиенти, които тепърва ще се запознават с вашия бизнес.
  3. Не се притеснявайте да експериментирате нови методи, канали и концепции, за да може да откриете кое води до повишаване на резултатите от кампаниите ви.

 

Как успешно да интегрираме и измерим разпознаваемостта на бранда.

Тук мисленето към ефективни резултати наистина може да промени представите за измерване на успеха на кампанията на вашия бранд. Уверете се от самото начало, че проследяването на ключови показатели е налице извън стандартните показатели за бранда. Например, вместо просто да измервате обхвата, честотата, показванията и кликванията, отбележете лендинг страницата, за да проследявате по-добре този тип ангажиране на потребителя. Това ще покаже колко от посетителите са привлечени към вашия сайт директно от рекламата.

Използвайки Google Analytics, можете да разгледате други важни показатели през периода, когато кампанията е активна, като общия брой посещения на сайта и къде кампанията на вашия бранд се намира в рамките на стъпките до конверсия.

Уместността е от ключово значение, така че ако знаете, че потребител е прегледал определена секция/страница от вашия сайт, например, ако става въпрос за часовник в сайт за бижута, персонализирайте рекламата, за да включите тези елементи за по-голяма ефективност. Динамичните реклами са чудесен начин да направите това и допълнително ще увеличат вероятността за конверсия.

Инвестирайте в проучвания извън тези, които са налични в Google Analytics, така може да откриете нови източници на приходи.

Стратегиите за пърформанс се нуждаят от кампании за бранда.

Вече не можем да разчитаме само на performance кампании за постигане на нашите KPI цели. Кампаниите за разпознаваемост на бранда добавят стойност и не трябва да бъдат пренебрегвани и отлагани. Двете направления работят в тандем – без изграден бранд, performance кампании никога няма да достигнат пълния си потенциал. При наличието на подходящи инструменти за измерване на стойността на кампаниите може да бъде определена количествено. Това ще рационализира бюджета, изразходван за нея и ще позволи на вашата клиентска база наистина да расте.

Имиджовите кампании също Ви позволяват да бъдете по-креативни и да привлечете нова аудитория, която може би досега не сте открили. Сега е ваш ред, планирайте кампания за вашия бранд и тя ще ви позволи да “захранвате” горната част на фунията и да отключите нов ръст в набирането на клиентска база.

Разпознаваемостта на бранда върви ръка за ръка с рекламни кампании. Без тях брандът ви няма да може да достигне достатъчното ниво на клиентска база и съответно печалбата, която бихте искали да имате няма да бъде достижима. Затова сега е моментът, който да съберете екипа си и да популяризиране своя бранд.

Ако имате нужда разширяване на вашия бранд или аудитория, или просто искате продукта или услугата Ви да бъде по-разпознаване, ние, от Digital Marketing Group, сме тук, за да Ви дадем най-добрите съвети и с наша помощ да развиете още повече бранда си. Не се колебайте, пишете / звъннете ни!